Første JM time i uke 24

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det vanlig at man får time så seint??? Er 2. gangs.

Spørs jo helt når jordmor er ledig.
Men du har vært på kontroll hos lege? For det som er vanlig er vel en legetime sånn rundt 10-12, så en kontroll ved uke 18(rutine ultralyden)
Og det er det vel en 4-6 uker til neste kontroll hos lege/jordmor.
Jeg har risikosvangerskap så jeg går til lege/ jordmor hver 14 dag og ultralyd hver 4-6 uke. Blir litt mye, men sånn er det :)

Ja, hadde første time hos jm i uke 24. Før det var det lege rundt uke 11-12 og ordinær ultralyd.

Her er det vanlig med en jordmortime i uke 14, og så i uke 24. Jeg gjorde det sånn, med legetime utenom, da. Jeg er også andregangs.

Jm her var sykemeldt, så jeg fikk ikke komme til henne før i uke 30., mener jeg å huske :)

Her er det uke 16 som er vanlig første kontroll hos jm. . :) men jeg var der ikke så er jo frivillig ( går kun til lege ). Så var først i uke 8 etter det uke 22 :) også ul uke 19 da er egentlig ikke noe fasit :)

Ja. Det ble endret i 07 eller noe at de med normale friske svangerskap skulle ha færre kontroller og bedre tid på hver kontroll. Noen går etter det gamle, men det nye er at tredje konteollen er i uke 24.

Første kontrol anbefales å ta mellom uke 8 og 12.
Andre kontroll er oul i uke 17-18.
Så er tredje kontroll i uke 24.

Jeg hadde min første JM-time i uke 34. Var hos legen flere ganger i uka gjennom hele svangerskapet grunnet hyperemesis og også svangerskapsforgiftning på slutten. Ble bare den ene timen hos jordmor, men ved et evt. Senere svangerskap vil jeg gå dit flere ganger.

Ja. Det ble endret i 07 eller noe at de med normale friske svangerskap skulle ha færre kontroller og bedre tid på hver kontroll. Noen går etter det gamle, men det nye er at tredje konteollen er i uke 24.

Første kontrol anbefales å ta mellom uke 8 og 12.
Andre kontroll er oul i uke 17-18.
Så er tredje kontroll i uke 24.
Jeg hadde nå første hos legen i uke 10, skal igjen i uke 16+6 og så er det OUL i uke 18+1. Etter det er det vell jordmor neste.

Man kan selv velge når man vil til de forskjellige kontrollene, og hvem man skal ta dem hos. (Men lege må ta de prøver som skal sendes inn.)
Man kan ta alle kontroller ellers hos jordmor. (Med unntak av UL så klart.)

Jeg fikk time hos jordmor i uke 17, en knapp uke før ul. Har du vært hos lege og blitt henvist til ultralyd?

jeg skal gå annenhver gang hos jordmor og lege. første jordmortime blir kontrollen etter oul, og det blir vel rundt uke 21-24 :)

Back
Topp