Første innlegg // gravid eller ikke???

Alexandra06

Forelsket i forumet
Utmarsj 2024
Hei! Mitt første innlegg her inne :) Jeg mener at jeg er 8 dpo nå og jeg har kjent at kroppen er litt merkelig i det siste. Føler meg ikke normal. Jeg har prøvd å skyve tanken unna, men nå klarer jeg ikke mer :laughing002 Tenkte å liste opp noen symptomer og når di kom. Kan være litt ekkelt.

3 dpo:
  • Kvalm
4/5 dpo
  • svimmel
  • Trøtt
  • Spiser alt (spiser lite fra før)
  • Tissetrengt hele tiden
5 dpo
  • Veldig tørst (drikker lite fra før)
  • Løs mage
Jeg har testet en gang 5 dpo, men det va talt for tidlig og det er jeg klar over. Tenkt då teste igjen snart, men ville høre om noen av dere hadde lignende symptomer før dere fant ut.

Et embryo må være minst 5-6 dager gammelt (en blastocyst som klekker) før det kan begynne prosessen med å grave seg ned i livmorslimhinna, så hvis det du har er symptomer på graviditet (som det jo kan være!) må du ha hatt eggeløsning mange dager tidligere enn forventet i alle fall! :)

Et embryo må være minst 5-6 dager gammelt (en blastocyst som klekker) før det kan begynne prosessen med å grave seg ned i livmorslimhinna, så hvis det du har er symptomer på graviditet (som det jo kan være!) må du ha hatt eggeløsning mange dager tidligere enn forventet i alle fall! :)
Håpet mitt blir i hvert fall forsterket etter dette! Forventer mens den 5. juni mener jeg. Så skal teste litt senere i uka :happy:

Så en trist nyhet. Er ikke gravid :( Jeg tok en nøye gransking på syklusen min og fant ut at jeg har en 31 dagers syklus og ikke 28 som jeg har trodd. Etter en abort i fjor og spiral som jeg tok ut i år har den tullet veldig.

Så en trist nyhet. Er ikke gravid :( Jeg tok en nøye gransking på syklusen min og fant ut at jeg har en 31 dagers syklus og ikke 28 som jeg har trodd. Etter en abort i fjor og spiral som jeg tok ut i år har den tullet veldig.
Jeg forstår ikke helt hvorfor det betyr du ikke er gravid? Måneden jeg ble gravid var mannen på høstferie da jeg egentlig skulle ha eggeløsning, men så viste det seg at den hadde vært litt tidligere den måneden og fosteret ble satt frem omtrent en uke.

Ha litt is i magen, vent noen dager og ta en graviditetstest :) Og dersom det ikke gikk denne gangen, så er det alltids neste måned:Heartred

Jeg forstår ikke helt hvorfor det betyr du ikke er gravid? Måneden jeg ble gravid var mannen på høstferie da jeg egentlig skulle ha eggeløsning, men så viste det seg at den hadde vært litt tidligere den måneden og fosteret ble satt frem omtrent en uke.

Ha litt is i magen, vent noen dager og ta en graviditetstest :) Og dersom det ikke gikk denne gangen, så er det alltids neste måned:Heartred
setter veldig pris på at du deler dette :Heartred

Back
Topp