Første innkjøpet til lille spiren

Frumammaliv

Betatt av forumet
Flere som har kjøpt noe enda?
Jeg har helt ærlig litt vanskelig med å føle helt på gleden og lykkerusen over en graviditet denne gang.. tenker på alle bekymringer og hvor tøft det kommer til å bli de neste to årene.. Nå som vi nettopp er kommet over den babytiden og ungene sover bra, eldste begynner åå skolen i år osv.. håper jeg ikke er eneste som ikke helt hopper av glede? :p

Uansett, det hjelper litt å se på søte babyklær og begynne å forberede seg på den måten <3
Dette syns jeg passer fint til begge kjønn, selvom jeg holder en knapp på gutt :-D
 

Vedlegg

  • E80D8558-57FC-43B4-A1C9-4286B59114FE.jpeg
    E80D8558-57FC-43B4-A1C9-4286B59114FE.jpeg
    176,7 KB · Visninger: 86
Er litt av og på med den lykkerusen jeg også.. men vil vel tro det er ganske normalt:nailbiting:
Ser for meg noen slitsomme år fremover jeg også, spesielt siden vi har en gutt på 9 år med diverse diagnoser og fortsatt våkner flere ganger om natten og en gutt til på 4:p
Men det skal vel gå bra det å:hilarious: håper denne ungen får like godt sovehjerte som 4 åringen:joyful:
 
Kjempefint sett!! :love7 Jeg er førstegangsfødende og har en MA bak meg - er derfor litt redd for å engasjere meg for mye enda. Men kjenner det kribler litt i fingrene når jeg ser så søte babyklær:joyful:
 
Er litt opp og ned her også. Men det er fordi jeg har mistet så mange ganger før. Det ligger en liten demper på gleden. Tror nok at når jeg er litt lenger på vei så blir det bedre.

Gleder meg til jeg skal begynne med innkjøp, er så koselig å ordne i stand til babyen ❤️
 
Jeg har kjøpt mye i hodet mitt jeg ser mye på nettbutikkene, men jeg vente til jeg er sikker på om det er jente eller gutt før jeg begynne å kjøpe på ekte
 
Denne spiren kom litt uventet så det har ikke helt gått opp for oss enda, så har vi minstemann som er 8 mnd som holder oss i ånde hele dagen + 6 til så det er ikke all verden med tid til å tanke på at man er gravid.

Kommer ikke til å handle noe før vi har vært på ul, om det er en gutt har vi alt vi trenger nesten, må kjøpe søskenvog da siden minstemann bare er 15-16 mnd når lillingen kommer.
Så må vi ha ny babybilstol og sprinkelseng men ellers tror jeg ikke vi trenger no.
 
Har kjøpt meg gavid undikker og gravid joggebukse:D Teller det? Orket ikke press mot magen lengre. Er så oppblåst. :dance008
Ikke kjøpt noe til babyen enda, men handlelisten er lagt :taunt014
 
Jeg hopper ikke helt av glede enda. Tror nok det er veldig normalt og som trolig skyldes ulike årsaker hos vær enkelt kvinne. For min del handler det mye om at veien hit vi er nå har vært så utrolig lang. Det har vært negative tester hver mnd i 1,5 år. Så mye frem og tilbake etter IVF med sykehusinnleggelse og overstimulering. Nå er jeg mest redd for at noe skal gå galt (kan ikke skjønne at vi skal være så heldige at det klaffet på første IVF forsøk), så jeg slipper nok ikke jubelen løs før etter uke 12. Skal på TUL på mandag og dersom det ser greit klarer jeg forhåpentligvis å slappe litt mer av, og glede meg litt mer. Har ikke kjøpt noe til lille enda, men har kjøpt en genser og en t skjorte som storebror skal få i bursdagsgave, med tittelen best brother ;-)
 
Er litt av og på med gleden her også, mest fordi jeg er så innmari dårlig. Har ikke orket å tenke på verken babyutstyr eller strikking ennå, selv om jeg egentlig gleder meg veldig til det. Men svigermor kom med en bitteliten grønn heldress med skogsdyr på i går - veldig veldig koselig:Heartred
 
Bare det at jeg får en baby igjen som kan bruke newbie gjør meg glad! Elsker de klærne!! Vi har en fra før som det er litt hipp som happ om sover natten gjennom enda, men jeg gleder med egentlig bare til barseltiden :) Gruer meg dog til disse ukene som kommer, da jeg har mistet to ganger i høst. Så jeg er ikke særlig glad for svsngersvange ennå, tror ikke helt på det.
 
Her er det jo ikke helt planlagt, og skjer mye med jobbing og gutta vi har fra før, men det kommer etter hvert. Vet jo at det uansett tar litt tid dette her, så orker ikke å tenke så mye, selvom jeg gjør det likevel. :dead:
 
Hopper ikke helt av glede her heller, selv om den var planlagt. Men er så sliten nå at jeg ser med skrekk på søvnløse netter osv... men det endrer seg nok. Nå går jeg også å tenker at det ikke er noe liv i magen, så sliter virkelig med å slå meg til ro. Lurer på å bestille TUL privat til uken, men er bare 6+0 nå på tirsdag, noen som vet om det er for tidlig?

Har ellers kjøpt en "I love dad" body, men det var som pappen fikk sammen med positiv test. Ellers kommer jeg nok til å kjøpe litt etter litt så fort jeg klarer å slå meg til ro med at alt er ok med spira...
 
Ikke kjøpt noe til den lille spiren enda.. Er førstegangsfødende, og det har nok ikke gått riktig opp for meg enda at det bor en liten spire i magen.. Er 7+1 i dag, så nå går jeg å venter på å bestille time til jordmor, slik at jeg kan få det bekreftet...
 
Dette er nr 3, har en av hver fra før, så,ser ikke for meg å kjøpe så mye utenom en tripptrapp stol. Husker at jeg kjøpte en bamse dagen etter positiv test med nr 1.
 
Kjøpte Tripp trapp stol, bilstol til baby, trappegrind, vognpose og et lite antrekk forrige dagen.:happy: Kjedet meg og nettshopping er jo litt underholdende :p
nå mangler vi kun vogn og vippestol, alt annet har vi etter nr 1.
 
Hopper ikke helt av glede her heller, selv om den var planlagt. Men er så sliten nå at jeg ser med skrekk på søvnløse netter osv... men det endrer seg nok. Nå går jeg også å tenker at det ikke er noe liv i magen, så sliter virkelig med å slå meg til ro. Lurer på å bestille TUL privat til uken, men er bare 6+0 nå på tirsdag, noen som vet om det er for tidlig?

Har ellers kjøpt en "I love dad" body, men det var som pappen fikk sammen med positiv test. Ellers kommer jeg nok til å kjøpe litt etter litt så fort jeg klarer å slå meg til ro med at alt er ok med spira...

Jeg fikk ultralyd 6+0 som følge av blødninger, og da så legen og samboeren et bankende hjerte (må innrømme at jeg syns det var litt vanskelig å se selv). Hjertet begynner å slå allerede ca 5+2, men ville kanskje ventet noen dager til for å være på den sikre siden...
 
Jeg fikk ultralyd 6+0 som følge av blødninger, og da så legen og samboeren et bankende hjerte (må innrømme at jeg syns det var litt vanskelig å se selv). Hjertet begynner å slå allerede ca 5+2, men ville kanskje ventet noen dager til for å være på den sikre siden...

Har bestilt TUL neste uke, da er jeg 7+3 den dagen jeg skal (om jeg ikke framskynder den) vanskelig å vente :hilarious:
 
Back
Topp