Første hårklipp

De var vel noen år gamle. Gutta her hadde langt hår lenge. Stusset lugg og tupper selv.
 
Klippet vel ved året første gang, stussing. Dette gjorde jeg selv. Storebror begynte å klippe seg hos frisør da han var 2.5, lillebror klipper vi fortsatt selv (bruker maskin)
 
Her var han 4 måneder når luggen gikk i øyet :eek: nå er han snart 1,5 år, har måtte brukt frisør de siste gangene for å klippe d pent, og for å tynne d slik at han ikke får eksem i hodebunnen:nailbiting:
 
Svigermor klippet frøkna (kun luggen) da hun var 1,5. Og det får hun ikke gjøre igjen :hilarious: samboer lurte på hvilken bolle hun hadde brukt ved klippen :hilarious::hilarious:
 
Søsteren min (utdanna frisør) klipte han hjemme litt rundt 10 måneder. Fikk håret i flekker, så var greit å gjevne det ut litt. Er først nå ved 15 måneder at han ikke har skalla flekker.
 
Datteren min er 3,5 år å har ennå ikke klippet håret, hverken hjemme eller hos frisør. Hun burde egentlig vært hos frisøren siden håret hennes floker seg veldig, men syns det er altfor dyrt å dra til frisør med barn og jeg gjør det ikke på henne selv. Så da venter vi.
 
Her var han 4 måneder når luggen gikk i øyet :eek: nå er han snart 1,5 år, har måtte brukt frisør de siste gangene for å klippe d pent, og for å tynne d slik at han ikke får eksem i hodebunnen:nailbiting:

Ja, guttungen er 7.5mnd nå, håret på toppen står ofte rett opp siden det er så tynt, men foran henger det nå nærmere og nærmere øya, og rundt ellers henger det langt over ørene!jeg selv var så og si skalla til jeg var 1.5 år, så dette må guttungen ha arvet av samboern:hilarious:
 
Stussa luggen og ved ørene rundt 6-7mnd. Fra året hsr han blitt klippa ca hver tredje mnd. Jeg gjør det selv hjemme med maskin og saks, da han er ganske redd for å klippe håret,en vil ha det kort :p neste gang er planen å prøve frisør, han er 4,5 år ;)
 
Førstemann hadde så mye hår at første klipp ble ved 5 mnd hjemme :)
 
Minstemann skulle nok ha vært klipt for lenge siden men jeg får meg bare ikke ril å røre håret hannes riktig enda.
 
Datteren min er 3,5 år å har ennå ikke klippet håret, hverken hjemme eller hos frisør. Hun burde egentlig vært hos frisøren siden håret hennes floker seg veldig, men syns det er altfor dyrt å dra til frisør med barn og jeg gjør det ikke på henne selv. Så da venter vi.
Men skjønner ikke logikken.. blir jo ikke billigere om dere ventet.
 
Men skjønner ikke logikken.. blir jo ikke billigere om dere ventet.
Nei det blir ikke dyrere, men jeg betaler ikke 300-400kr for at en treåring skal klippe av ett par cm av håret sitt når det går greit å vente. Syns det er for drøy pris. Ikke kommer hun til sitte fint hos frisøren heller å det kommer til å bli en kamp. Hadde jeg hatt en gutt så hadde jeg kjøpt en maskin å klippet det på han selv for å spare de pengene.
 
Ja, guttungen er 7.5mnd nå, håret på toppen står ofte rett opp siden det er så tynt, men foran henger det nå nærmere og nærmere øya, og rundt ellers henger det langt over ørene!jeg selv var så og si skalla til jeg var 1.5 år, så dette må guttungen ha arvet av samboern:hilarious:

Samma her, jeg hadde ikke hår på hue før jeg var godt over 1 år selv :hilarious: samme med mannen visstnok. Så to negative blir pluss vel?
 
Har ikke klippet enda, junior er 1,5 år
 
Datteren min er 3,5 år å har ennå ikke klippet håret, hverken hjemme eller hos frisør. Hun burde egentlig vært hos frisøren siden håret hennes floker seg veldig, men syns det er altfor dyrt å dra til frisør med barn og jeg gjør det ikke på henne selv. Så da venter vi.

Husk bare at om håret blir slitt, så blir det mer flokete :) så om ho har veldig langt hår, så kan det hjelpe med en litt god klipp, og så kan det jo fint gå evigheter til neste klipp :)
 
Husk bare at om håret blir slitt, så blir det mer flokete :) så om ho har veldig langt hår, så kan det hjelpe med en litt god klipp, og så kan det jo fint gå evigheter til neste klipp :)
Det vet jeg, har var frisør læring i noen mnd før jeg måtte gi meg pga senebetennelse. Men det er 6 år siden og har ikke klippet hår siden den gang ellers hadde jeg bare gjort det selv om jeg hadde fortsatt som frisør. Men får se om søsteren kommer en gang på nyåret så får hun klippe henne. Hun er frisør, men bor mange timer unna. Ikke har hun sånn veldig langt hår heller at det gjør noe, å er heller ikke hårsår med balsamspray så det er ikke et must å klippe henne ennå. :)
 
Sønnen vår var vel ca et år. Frøkna blir tre i februar og har ikke blitt klipt enda. Det er ikke aktuelt å prøve heller, hun blir grisevill hver gang håret skal gjøres noe med. Håret begynner å bli langt, ca midt mellom rumpa og der bhstroppen skulle vært :p
 
Back
Topp