Første hårklipp

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hvor gammel var deres barn da de hadde sin første hårklipp? Og klippet dere selv eller gikk dere til frisør?

Ser mini begynner å få ganske langt hår bak i nakken og vurdere å stusse det bittelitt. Men ser ikke for meg at han har ro nok til å sitte i ro slik at det blir fint

Jeg klippet sønnen selv fram til han var nærmere 2,5. Klippet han første gangen da han var rundt 1 år. Ga han mobil/nettbrett med favorittseriene hans, så satt han i ro en god stund hvertfall:)

Gutten ble klippet kort ved 9 mnd. Jenta trengte å begynne å stusses ved 1 år.

Klippet de bare selv. Gutten fikk sitte i tripptrappstolen foran vaskemaskinen og trykke og vri :D Yngste likte fantorangen, så hun så på ipad. Måtte være kjapp da.

Har klippet gutten selv fram til skolealder. Jenta klipper jeg nok selv minst like lenge om ikke lenger hvis hun ikke vil ha kort frisyre.

Eldste var hos frisøren første gang når han var 2, han hadde så lite hår. Da gikk vi til en med barne TV:)
Minste har jeg stussa mye hjemme allerede og gruer meg SÅ til første gang. Han kan ikke sitte rolig!

Tok han til frisøren da han var 2. Ble en kjapp klipp for det var mye han ville se på og hodet virret frem og tilbake :p

Tok første hårklipper hjemme for to dager siden, 11måneder gammel. Bare stusset litt i luggen og nakken da.

1,5 år snart, og hvis det fortsetter i dette tempoet er det en stund til det trengs. :p

Klippet luggen på eldste første gang rundt 6-7 mnd, da hang den ned i øynene på ham. Da han var ca 14 mnd gikk vi til frisør første gangen. Etter det var hårklipp et mareritt i ett par år :(

Jenta fikk sin første klipp rett før 2 års alder hos frisøren.

Jeg klippet forresten luggen på henne og noen ganger før det.

Har stusset to ganger, første gangen var hun 10 mnd og andre gangen 15. Gjør det selv, med henne i stol og YouTube eller en underholdende pappa foran. Heldigvis har hun litt fall i håret, så det vises ikke om det blir litt skeivt.. :-P For det blir det, og det ville det blitt hos frisør også tror jeg, så det kaster vi ikke bort penger på.

Har ikke klippet håret enda, og hun er 2 år og 4 mnd. Hun har ikke så mye hår og jeg har ikke hjerte til å klippe det lille hun har ;-) Flere som sier at jeg burde klippe pannelugg, men har ikke lyst at hun skal ha pannelugg så tenker å vente til håret blir så langt at hun kan ha det bak ørene:-)

Klippet luggen første gang rundt 8 mnd - men resultatet ble ikke så bra.

Vurderer å gå til frisøren i løpet av sommeren og få frisørklipp, før barnehagestart. Han er 12 mnd nå.

Klippet luggen hennes for en 6 uker siden tror jeg. Hun er 4 mnd nå :) må klippes igjen snart... baby med mye hår ja :-P

ikke klippet noe enda på vår lille på 6,5 mnd og det ser ut til at det blir leeeeeeenge til vi må frem med saksa :p

Vi stusset luggen på snuppa, dro til frisøren første gang når hu var 1,5 ca.

Men nå lar vi det gro ut, så luggen blir lang. Har bare vært hos frisøren en gang med snuppa.

Hun var 2 år, og nei farmoren klippet etter ønske fra henne selv. Både jeg og farmor er frisører da.

Klippet det for et par dager siden og han er 11 mnd! Tok litt hårtuster som stå litt opp og rundt ørene for der var håret blitt så veldig langt!

Gjorde det selv, og syns det var greit! Satt aldeles ikke i ro men distraherte han litt om gangen og tok det i etapper!

Var vel før han ble året iallefall.
Men ble frisørklipp hjemme, nok frisører i familien nemlig. Barnestol og tv og noe godt å knaske på så satt han stille.

Back
Topp