Første gang til jordmor. Erfaring?

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Skal til jordmor for første gang i dag, og deg pga anbf fra andre og legen. Skal først og fremst snakke bare og stille spm jeg måtte ha, for eks bekkenet som jeg har hatt en del plager med. Er det noe dere vil anbf å bruke jordmor til? Ting som er lurt å spørre om som er i deres felto_O Kan man feks spørre om å få høre hjertelyd når man er der?

Jeg fikk høre hjertelyd sist gang, uten å måtte be om det, holdt jeg på å si [emoji28] følte at hun svarte på det jeg lurte på, før jeg rakk å spørre. Men om du kommer på noe så kan du jo skrive det ned og spørre henne etterpå om du ikke likevel har fått svar på det [emoji5]

Når jeg gikk til jordmor sist fikk jeg alltid høre hjertelyden. Det var liksom en del av undersøkelsen jordmor tok, og jeg tror de skal det hver gang.
Du kan ta opp alt du lurer på rundt graviditeten med jordmor. Du må gjerne også ta opp tiden etterpå med renselsen, amming, følelser rundt det å bli mamma osv. Skriv gjerne ned temaer og spørsmål du vil ha svar på eller vil vite mer om. Jeg vet ikke om det er noe som spesielt er lurt å spørre om, det er jo individuelt egentlig hva du lurer på og hvilke plager du har.

Har inntrykk av at med jordmor kan en prate om alt. Var på første time i dag og vi pratet om alle bekymringer jeg har i forhold til graviditeten, til vekt og kost, i forhold til å ikke strekke til som kone, om sex, om opplevelsen av forrige barseltid og hvordan den kan bli bedre, om forbygging av depresjon. Og fikk høre hjertet, men vet noe jordmødre ikke vil lytte før etter oul. Og i mitt forrige svangerskap brukte vi ikke doppler men slik jordmortrompet (Men det var noe vi ble enig om i felleskap).

Back
Topp