Første gang til gynekolog

icce93

Andre møte med forumet
fant ikke ut hvilken tråd jegg skulle skrive på, så skri er her.
skal på min første time hos gynekolog i august..

Er det noe jeg må huske på. Hva kommer han til å gjøre, legen sa han hvertfall skulle ta innvendig ultralyd.
gruer meg litt så ønsker noe info...

takk på forhånd.

fant ikke ut hvilken tråd jegg skulle skrive på, så skri er her.
skal på min første time hos gynekolog i august..

Er det noe jeg må huske på. Hva kommer han til å gjøre, legen sa han hvertfall skulle ta innvendig ultralyd.
gruer meg litt så ønsker noe info...

takk på forhånd.
Hei! Mange kvinner gruer seg for å få gjort en underlivsundersøkelse. Det er absolutt ingen smertefull undersøkelse. Det som for de fleste kanskje oppleves ubehagelig er å måtte blåtte seg og ligge i g.u.stilling. Kvinners underliv er vanskelig å få innsyn i, og legen må bruke et spekulum for å få innsyn til livmorhalsen og tatt celleprøve/ evt. bakteriprøve. Ultralyd tas ved å føre inn et ultralydapparat i skjeden. Heller ikke dette er smertefullt. Husk på at dette er rutineundersøkelser for legene, de har god trening og gjennomfører slike undersøkelser hensynsfullt og effektivt. Dersom du ønsker, får du helt sikkert forklart på forhånd hva som skal skje og se de ulike instrumentene legen bruker. Som kvinne er det bra å komme inn i gode rutiner med å sjekke underlivet hvert tredje år,- jfr. anbefalinger fa den norske kreftforening.På den måten er du med å ta ansvar for egen helse. Du kan trygt nyte sommeren og ikke bruke tid og krefter på å tenke på helsesjekken du skal ha til høsten- Beste hilsen Elin

Back
Topp