første gang migreneanfall

1barnvilha2

Betatt av forumet
hei jenter.

Jeg hadde mitt aller første migrene anfall i går kveld. Med at jeg så prikker og stjerner og alt.
I dag hadde jeg mitt andre. Jeg mistet følelsen i hele underarmen og i hånden. Jeg ble selvsagt redd men mamma som har slitt med dette lenge fortalte det kunne være migrene.

Men. Jeg har aldri hatt migrene før. Og jeg syns det er rart det kommer nå..

Noen flere ? Jeg er 9 uker i dag

Tror jeg ville diskutert det med legen o_O Jeg sliter med migrene til vanlig, men har blitt kvitt det i svangerskapene. Får kun vanlige hodepiner i blant... miste følelsen i armen, hørtes nesten mer ut som noe er galt i nakken? Jeg hadde nakkeprolaps i fjor, da mistet jeg mye følelse i armen. God bedring :Heartred

Ville også pratet med legen, jeg plagdes ekstremt med migrene før jeg fikk briller, og det å miste følelsen i armen er ganske kraftig migrene, så det må absolutt tas tak i!

Har slike anfall til vanlig. Synsforstyrrelser, mister følelsen i ulike kroppsdeler, kaster opp osv. Men det er normalt for meg. Som de andre sier, ta en tlf til legen.

Under forrige graviditet så fikk jeg et skikkelig migreneanfall - som forøvrig ble forvekslet med tegn på svangerskapsforgiftning først. Hadde bare middels sterk hodepine(så skjønte ikke selv at det kunne være migrene), men hadde sterke synsforstyrrelser og mistet også følelsen i armen. Det ble med den ene gangen, men mener å ha hørt at det er noen som blir mindre plaget, noen blir som før og andre blir mer plaget under svangerskapet. Jeg ble mindre plaget enn til vanlig.

Tror likevel jeg hadde tatt kontakt med legen, for selv om det ikke er direkte farlig, så ønsker de ofte å registrere slikt - og ofte kan man også få hjelp om man er hyppig plaget! :-)

Ville også pratet med legen, jeg plagdes ekstremt med migrene før jeg fikk briller, og det å miste følelsen i armen er ganske kraftig migrene, så det må absolutt tas tak i!
Jeg har ikke dårlig syn, har tatt synsundersøkelsen for 3 år siden.. Men alt kan endre seg. Bare syns dette var fryktelig ekkelt. Skal ringe legekontoret når tlf åpner igjen nå 12:30!

Jeg har ikke dårlig syn, har tatt synsundersøkelsen for 3 år siden.. Men alt kan endre seg. Bare syns dette var fryktelig ekkelt. Skal ringe legekontoret når tlf åpner igjen nå 12:30!
Neida, det var ikke sånt ment. Det var derfor jeg hadde migrene, og har ikke hatt det i senere tid, kun derfor jeg nevnte det.. :p når det er sagt så måtte jeg plutselig ha ny styrke etter sist svangerskap
Hormonene hadde endret synet mitt

Jeg hadde førstegangs migrene etter fødsel sist, og var innlagt på sykehuset. Der fortalte de at migrene kan forekomme som en svangerskap/barselgreie. Men en skal alltid ta kontak med lege for hvert anfall en har når det kun er i svangerskap.

Jeg har også den type migreneanfall med synsforstyrrelser, mister følelsen i arm, bein, deler av ansiktet, kaster opp osv. Jeg har så langt blitt verre i svangerskapet, for før det var det to år siden sist anfall. Så hormoner spiller mye inn her i alle fall. Men jeg har migrene utenom graviditet også da (bare sjelden), så det blir jo litt annerledes enn ditt tilfelle. Høres smart ut å snakke med legen om det :)

Neida, det var ikke sånt ment. Det var derfor jeg hadde migrene, og har ikke hatt det i senere tid, kun derfor jeg nevnte det.. :p når det er sagt så måtte jeg plutselig ha ny styrke etter sist svangerskap
Hormonene hadde endret synet mitt
Jeg tok det ikke ille opp! Jeg tenkte over det etter jeg skrev «kanskje jeg skulle hatt en emoji»

Jeg var hos legen og hun sa det var migrene. Ba meg begynne med 3 tabletter 500mg om dagen. Også se det an. Har altså hatt sååå vondt i dag!

Jeg har også den type migreneanfall med synsforstyrrelser, mister følelsen i arm, bein, deler av ansiktet, kaster opp osv. Jeg har så langt blitt verre i svangerskapet, for før det var det to år siden sist anfall. Så hormoner spiller mye inn her i alle fall. Men jeg har migrene utenom graviditet også da (bare sjelden), så det blir jo litt annerledes enn ditt tilfelle. Høres smart ut å snakke med legen om det :)
Kanskje det er et symptom da, på at det skjer ting i kroppen. Har ikke hatt så mye symptomer siste uken, og skal på ultralyd på lørdag igjen. Så kjenner det er på tide med en bekreftelse på at det fortsatt er noe der inne og at det lever og ja :D <3

Jeg hadde førstegangs migrene etter fødsel sist, og var innlagt på sykehuset. Der fortalte de at migrene kan forekomme som en svangerskap/barselgreie. Men en skal alltid ta kontak med lege for hvert anfall en har når det kun er i svangerskap.
Oi shiiit! Okei! Takk for at du deler

Kanskje det er et symptom da, på at det skjer ting i kroppen. Har ikke hatt så mye symptomer siste uken, og skal på ultralyd på lørdag igjen. Så kjenner det er på tide med en bekreftelse på at det fortsatt er noe der inne og at det lever og ja :D <3
Ja, her er det i alle fall tegn på masse hormoner i sving :rolleyes: Så forhåpentligvis er det noe positivt med det. Så bra at du har vært hos legen og fått råd :) Håper det blir bedre! ❤️

Jeg tok det ikke ille opp! Jeg tenkte over det etter jeg skrev «kanskje jeg skulle hatt en emoji»

Jeg var hos legen og hun sa det var migrene. Ba meg begynne med 3 tabletter 500mg om dagen. Også se det an. Har altså hatt sååå vondt i dag!
Neida, det går fint, jeg glemmer de skiltene støtt og stadig så jeg tenkte egentlig ikke over det sånn :hilarious:
Det er jo kjempebra at de har tatt tak i det!

Back
Topp