Første gang..litt skummelt gitt

FirstTime

Elsker forumet
Hei alle sammen!Dere kan tro jeg ble glad når jeg fant denne siden, virker jo super for alle i forskjellige stadier osv...

Jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei men skal til legen imorgen, kan tenke meg jeg er en mnd eller to på vei. Har hatt barn i tankene ett par år (likte ikke barn før! :))men hadde ikke tenkt akkurat nå, så de tre ukene uten p piller gjorde sitt :)

Har vært sammen med en i 1,5 år og vi har det ganske bra. En ting jeg sliter med var jo att han var utro for ett år siden, ellers går det bra og jeg ser for meg en fremtid med han. Jeg heller mest imot å ville ha barn men er jo usikker da han sier han ikke har lyst på barn nå. Han er 25 og jeg er 28. Må si han er litt mindre moden enn meg,,når det gjelder hva man er opptatt av, mener og økonomi etc. Han sier jo han vil støtte meg og det er mitt valg til slutt men vil jo gjerne være to om det helt fra starten av...
Må bare si til slutt att jeg alltid har tatt p piller som jeg skulle for jeg er ganske så imot abort...var denne ene gangen jeg manglet resept og var litt sen med å komme meg til legen:)
Har vist jeg var gravid en uke nå men ting er bare så tåkete i hodet,,når jeg tenker det blir noe av blir jeg bare så utrolig glad..og i neste øyblikk trist hvis det ikke skulle bli noe av.

Noen tanker på dette? noen enkle tips? er vel som alle andre redd for att all morro skal bli borte..vææ

Stor klem fra meg

Hei.

Forstår godt hva du mener, det er litt skummelt..men samtidig er det jo en herlig tanke. Har vært både nedfor og glad flere ganger den siste tiden. Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 år, og har ønsket barn i vel 2, så endelig har vi greid det. Men når en har gått rundt og gledet seg så lenge blir det litt skummelt når det endelig har skjedd. Tenk om noe er galt, og er vi godt nok forbredt på dette, skal det være slik visst noe kjennes rart ut, er det noe der i det hele tatt osv.. Vi er heldigvis to om dette, men det er veldig tungt til tider, han jobber offshore, og er mye borte, så jeg sitter endel hjemme alene med tankene mine..da blir en fort litt nærvøs. Visst han sier han støtter deg så synes jeg du skal støtte deg til det. Ha han med deg til jordmor, la han ta del i det som foregår der, da kommer det han nærmere også[;)]

Takk for svar! Jeg har en sterk følelse han kommer til bli en veldig god far og glede seg når vi først har tatt avgjørelsen (eller jeg :/ )
Håper jeg blir enda mer sikkert når jeg får høre litt mer av legen og hvor langt jeg er på vei. Jeg må nok til sykehuset for å ta ultralyd for å finne det ut. Jeg har ikke hatt mensen på to, to og halv måned..tok tre tester under denne tiden som var negative men nå på onsdag viste den positiv, så er jammen ikke sikker hvor langt jeg er på vei.

Gleder meg iallefalll til alt er "bankers" og man vet att "nå begynner det"! Da blir det godt å kunne ta imot gratulasjoner og stråle av stolthet!

Ha en fortsatt fin dag!

Det høres litt ut som om du heller i mot å beholde barnet? Gratulerer hvis det stemmer! Det er ikke noe lett valg du står ovenfor, men det høres jo veldig positivt at pappaen støtter deg uansett hvilket valg du tar. Ønsker deg masse lykke til! [:D]

Hei og velkommen hit.

Gratulerer med baby i magen sier jeg da. Det er ikke bare bare å bestemme seg for en reaksjon på dette, men det faller på plass til slutt.

Skremmende er det når det er første gangen, så andre gangen trodde jeg det skulle bli bare moro og glede. Men nå som jeg er gravid igjen har de samme bekymringene vært i tankene våre. Man vil nok alltid være usikker i begynnelsen, men man vil også føle det når man tar de rette avgjørelsene.

Lykke til med valget uansett hva det måtte bli.

Hei! Det er første gangen for meg og, synes det er litt skummelt jeg og.... Tenkte en ting når jeg leste innlegget ditt; har dere snakket og bearbeidet det at han var utro? Tenker at det kan ligge å gnage veldig. Det hadde det i alle fall gjort hos meg..... Jeg var forelsket i mannen, og fortalte det til han, et halvt år før vi ble sammen, men vi bodde mer eller mindre sammen og hadde sex..selv om han sa han ikke var forelsket..... i begynnelsen var han til og med litt forelsket i venninna mi, uten at de noen gang gjorde noe. Men dette merker jeg kan gnage litt noen ganger, selv om jeg VET at han elsker meg over alt og at vi er over den tiden nå. Likevel føler jeg for å snakke litt om det og få ut litt følelser innimellom.....uansett hva det er egentlig. Kan dere snakke godt sammen? Anbefaler det på det sterkeste, da kan det hende at dette med baby bare blir glede og ikke noe du kanskje gruer for...

Hmmm...dette ble mye på en gang....håper jeg ikke er helt på viddene...

Lykke til!

FruE: Hei du!Vi prater ofte om det med utroskapet som skjedde. Han sier jo det var en stor glipp og han har blitt mye mer glad i meg etter dette pga anger osv....jeg merker også han har blitt mer seriøs det siste halvåret (vi har flyttet sammen, vi prater om fremtiden osv osv). Sliter jo med att jeg er ganske så sjalu, iallfall når det gjelder fest og fanteri, så lurer mye på hvordan jeg vil takle dette etterhvert. Både han og jeg er jo glad i å feste så når jeg går gravid blir det jo sikkert til att han går ut alene noe. Vanligvis fester vi sammen.
Men jeg tror man bare må si til seg selv att har man har valgt å "akseptere" ett utroskap må man bare stole på gutten sin så mye som mulig. Man får det bare for vondt av å gå være skeptisk for mye. Ojsann..nå spora jeg litt av og. Men dette er jo klart en ting jeg tenker på når jeg tenker på fremtiden til gutten min og jeg, og det er jo vår fremtid som må fungere og gjelde for att ett barn skal passe inn..
jau jau..hehe....helt utrolig hvor mye av dagen denne grublinga tar..må smile litt og da :)

Ha en fortsatt fiiin kveld! Nå er det vasketid!

Halloen.....
Jeg skrev også her da Jeg fant det ut, Og var helt forvirret.
Er ca 8 - 9 Uker på vei, Og har visst det I Ca 3 Uker, Og først nå kjenner Jeg at Jeg gleder med litt til det...... [:D]

kjenner følelsen,det er litt skummelt i begynelsen...
Ønsker deg lykke til og håper alt går bra:)

Back
Topp