Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sitter her og lurer. Min første fødsel startet ved at vannet gikk hjemme. Er det noen her med samme erfaring? Og vil også vannet gå ved andre gangs fødsel?
Forstår at det ikke finnes noen fasit, men greit å høre med folk som har erfaring...
Her gikk vannet først, blir spennende å se da... hadde ønsket meg rier denne gangen! Har liksom en oppfatning om at det går raskere da. Min første fødsel var LANG.
Her gikk vatne med dei to første, så spent på denne fødselen. Har ikkje hatt kynnere eller merket noke til modning i dei to første graviditetane men dinna gongen har eg masse
Føler jeg ofte leser om folk som har vannavgang både med første og andre, og de som starter med rier ofte gjør det neste gang og
Trur nok ikkje da spille stor rolle altså ;-) begge mine fødsler starta med vannavgang og tok 2 t og 1,5 time så e nok andre ting enn at det starta med vannavgang som gjorde fødselen langHer gikk vannet først, blir spennende å se da... hadde ønsket meg rier denne gangen! Har liksom en oppfatning om at det går raskere da. Min første fødsel var LANG.
Takk for svar Jeg synes det var så enkelt å forholde seg til første fødsel. Jeg har hatt kraftige kynnere og premature rier, så jeg aner ikke når jeg skulle ha tatt kontakt med føden ellers
Men som du sier er jo graviditeter ulike, så må bare følge med
Ja eg er enig, eg har uroa meg litt for det samme sjølv.. Tenk om eg ikkje skjønna når eg skal ta kontakt hehe uff nei, eg syns det var veldig greit så vatne gikk
Begge mine gikk vannet helt plutselig på kvelden. Spennende nå med nr 3 da jeg har hatt masse maserier og nå blødninger. Synes det er greit med vannavgang da er man ikke i tvil om at fødselen er i gang
Ja eg er enig, eg har uroa meg litt for det samme sjølv.. Tenk om eg ikkje skjønna når eg skal ta kontakt hehe uff nei, eg syns det var veldig greit så vatne gikk
Det tenkte jeg også på slutten sist, hadde en del maserier og kynnere og var redd for å ikke skjønne at fødselen var i gang om ikke vannet gikk også. Men la plutselig merke til en kveld så kom masieriene/kynnerene veldig regelmessig, med ca 2 minutters mellomrom. De var ikke vonde, bare helt regelmessige, og utover neste dag tok de seg opp i styrke og utover ettermiddagen var det ikke noe tvil lenger at det var i gang. Ble fødsel noen timer senere