Første dose av koronavaksine som gravid.

Babygirl93

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Er gravid i uke 26+2 nå, og har enda ikke tatt vaksina av diverse grunner. Men siden smittetrykket stiger raskt her jeg bor nå, så blir jeg mer og mer redd for å bli smittet og bli skikkelig syk. Føler smitte er uunngåelig nå. Så føler jeg bare må ta den nå. Noen som har fått første dose under svangerskapet? Hvordan gikk det? :)

Har tatt både 1. og 2. dose i 2.trimester. Gikk veldig fint, ingen bivirkninger i det hele tatt:happy: Brukte lang tid på å
Bestemme meg for om jeg skulle ta den eller ikke, men Nå som smitten stiger veldig er jeg veldig glad for å ha gjort det:)

Har også tatt begge de to dosene i svangerskapet og det har vært uproblematisk. Gruet meg til det i frykt for negativ påvirkning for fosteret, men er veldig glad for det nå og det føles mye tryggere :) skulle ønske jeg kunne få dose 3 også før fødselen, men det er for tidlig.

Tok både dose 1 og 2. Gikk helt fint. Ungen er frisk og fin på 3,5 måned.

Tatt både 1 og 2 dosen under graviditeten. Er nå 36+0 og alt fint med lille i magen:Heartred

Tok dose 1 noen dager før jeg ble gravid (ikke planlagt, men vi ble veldig glade:)). Dose 2 i 2. trimester. Gleder meg til dose 3 om to små uker og håper jeg klarer å unngå smitte før det! :glasses9

(Termin tidlig i april)

Jeg har også vært usikker iht vaksinen, var på svangerskapskontroll 7.2 og ble på det sterkeste anbefalt å ta korona vaksinene nå som jeg er såpass langt på vei og mye smitte. så tok min første idag 33+5 :) rekker få dose to før termin :)

Tok både første og andre dose i 2. trimester, ble trøtt og litt vondt i armen der de stakk, ellers ingen bivirkninger :) Er 33+4 og alt er bra med oss :)

Tok dose 1 og 2 i tredje trimester. Ingen bivirkninger, og har en frisk baby på straks 5 mnd :) Vi fikk korona i hus i forrige uke, og jeg er glad vi allerede var vaksinerte.

Back
Topp