Første desemberbaby?

mammaa94

Flørter med forumet
Da er denne graviditeten over.
Lørdag 9.9 begynte jeg å blø. Dro rett ned på føden. De sjekket meg grundig men fant ingen ting som kunne forårsake blødningen.
Etter sjekk skulle jeg ta en urinprøve, da kom det en del blod så de ville sjekke meg en gang til. Da gikk vannet mitt, var bare 28+2.
Da fikk jeg lungemodningssprøyte og ble sendt fra Elverum sykehus til Lillehammer sykehus med ambulanse for der tar de imot babyer fra uke 28.

Fikk heldigvis ingen rier, men hadde sengeleie så fikk kun lov til å gå på do. Dagene var tunge og lange, men måtte bare prøve å holde roen der jeg lå. Fikk lungemodningssprøyte nr2 24 timer etter den første.
På ultralyd så viste det seg at lillebror lå med stumpen ned og det var liten sannsynlighet for at han ville snu seg når det var lite fostervann. Så det ble avgjort at når han måtte ut så ble det keisersnitt da han var for liten til å klare en setefødsel.

Fredag 15.9 (29+1) begynte jeg å blø masse, hadde ubehag i magen også. Begynte å få sammentrekninger også.
Etter en vurdering mellom legen og overlegen så ble det avgjort at nå måtte de få meg ned på operasjonsbenken å ta ut babyen, selv om han hadde det bra i magen min enda. Men de ville ikke vente til han begynte å slite.
Etter de hadde fått ut babyen så så dem at det var morkakeløsning. Så det var riktig tid å ta ut barnet på før, hvis ikke kunne det ha gått utover meg eller babyen.

Så den 15.9 ble jeg mamma for andre gang[emoji173]️
Ut kom det en liten gutt på 1329g og 40cm[emoji170]
Liten men kjempe sterk!
Han har overrasket oss alle med hvor sterk han er!

Tirsdag 19.9 ble vi overflyttet fra Lillehammer til Elverum, for da var han sterk nok.
Var så godt å komme hit for da er vi bare 10 minutter unna hjemmet våres.
Mye lettere for å se og ha tid med storebror på 1 år[emoji5]

Lillebror klarer seg kjempe bra. Han har cpap og får mat via sonde, fordøyer maten bra.
I dag fikk vi en skikkelig gladmelding fra sykepleieren på intensiven. Nå veier han 1355g!! Han har altså gått forbi fødselsvekten sin og han er bare 10 dager gammel [emoji1319]

Ville bare dele dette med dere og håper jeg fortsatt kan være en del av termingruppen her [emoji5]

Håper det går bra med alle dere gravide[emoji5][emoji173]️

Gratulerer så mye! Og så flott at alt har gått så bra!

Gratulerer så mye! Så herlig med en sterk gutt, enn så liten han er :)

Overskriften fikk det til å knyte seg i magen, men er så gla jeg leste videre. Gratulerer så mye som mamma for andre gang og masse lykke til med den lille babyen. Veldig rart hvor jeg nesten begynte å grine her, men med en liten en i magen og en som har fulgt tantebarn som startet livet på litt over 600 gram og som idag er verdens flotteste gutt, kjente jeg denne litt ekstra godt i magen. Utrolig glad på deres vegne og lykke til videre [emoji173]

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Herlighet så skummelt, men så nydelig at alt gikk bra :Heartred gratulerer med en skjønn og sterk (!!) lillebror :Heartred

Shit, så skummelt!
Gratulerer så mye, jeg er utrolig glad for at det har gått så bra og gutten deres ser ut til å være sterk. *stor klem*

Gratulerer som nybakt tobarnsmor! Godt at det går bra! :)

Gratulerer så mye med en sterk og flott sønn! Selvom starten på livet ble litt annerledes enn planlagt så virker det som at både du og han klarer dere fint [emoji5][emoji176] Glad for at de rette avgjørelsene ble tatt hele veien.

Gratulerer med lillebror:Heartblue høres ut som en skikkelig tøfffing:Heartblue

Gratulerer sååå mye! Veldig godt å høre at det går så bra med lille tøffingen[emoji5][emoji173]️

Back
Topp