Første date - hva serverer man?

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Hva serverer man en mann på første date, når man ønsker å imponere? Som er enkelt, og ikke tar flere timer siden han kommer etter arbeidstid. Jeg kan ikke å steke biff, og ingen av oss er store på pastaretter :)

Jeg fikk ovnsbakt laks og grønnsaker av min samboer på første date hjemme hos han. Jeg ble veldig imponert over hans matlagningsevner. Dessverre viste det seg at det var det eneste han kunne :p, men godt var det ihverfall

Jeg fikk hjemmelaget kyllinggryte av mannen første gang han kokkelerte til meg. Det er fremdeles min favoritt nå 5 år etterpå :)

Mannen laget curry til meg. Det var godt og enkelt

Husker ikke hva det første mannen lagde til meg var:bag:, men mener vi lagde gryterett i lag ikke lenge etter vi ble sammen

Det kommer jo veldig an på mannen da, hva han blir imponert over :p Hva vet du om ham - hva slags type er han? Lager han mye mat sjøl? Går han mye ut og spiser? Har han allergier, er han veganer, sånne ting? Enkelte menn elsker deg jo om du lager en klassisk kjøttrett med saus og greier, mens andre setter stor pris på feinschmecker-tapas, asiatiske smaker, arabisk kjøkken, you name it. Kanskje du bare må ta en sjanse, eller evt drive litt detektivarbeid før du bestemmer deg?

For the record: jeg ble veldig imponert over mannen min da han i sin tid inviterte meg hjem på middag nr to og hadde lagd hjemmelagd fiskegrateng fra bunnen. Bare at han hadde brukt griljermel, som jeg reagerte på pga nøtteallergi - så han kunne i teorien ha tatt livet av meg..! :p

Kyllingfilet med urter og ost inni og bacon surret rundt + ovnsbakte urtenarinerte potetbåter og salat:D:woot:

Hva serverer man en mann på første date, når man ønsker å imponere? Som er enkelt, og ikke tar flere timer siden han kommer etter arbeidstid. Jeg kan ikke å steke biff, og ingen av oss er store på pastaretter :)

Reinsdyrsskav. Det kan lages kvelden i forveien også om du har tid, det er nesten bedre dagen etter. Og veldig lettvint å lage. Om du koker poteter og har potetmos til i stedet for poteter oppi gryta går der raskere.
Men jeg ville om det var mrh gått for noe jeg var laget før og som jeg vet at jeg er god på å lage.

Jeg hadde bare laget hjemmelaget pizza med litt diverse topping (delt den i fire feks) med en god salat og dressing til. Det er som regel noe alle liker, og man kan gjøre alt klart på forhånd.

Det kommer jo veldig an på mannen da, hva han blir imponert over :p Hva vet du om ham - hva slags type er han? Lager han mye mat sjøl? Går han mye ut og spiser? Har han allergier, er han veganer, sånne ting? Enkelte menn elsker deg jo om du lager en klassisk kjøttrett med saus og greier, mens andre setter stor pris på feinschmecker-tapas, asiatiske smaker, arabisk kjøkken, you name it. Kanskje du bare må ta en sjanse, eller evt drive litt detektivarbeid før du bestemmer deg?

For the record: jeg ble veldig imponert over mannen min da han i sin tid inviterte meg hjem på middag nr to og hadde lagd hjemmelagd fiskegrateng fra bunnen. Bare at han hadde brukt griljermel, som jeg reagerte på pga nøtteallergi - så han kunne i teorien ha tatt livet av meg..! :p

Han er glad i kjøtt har jeg skjønt, ingen av oss liker sushi, og pasta er ikke en favoritt for noen av oss:) har ikke tenkt på å spørre om allergier osv, så det må jeg huske på å gjøre:p kan bli en trasig første date hvis jeg ikke vet om noen allergier :p Jeg har drevet å fundert på baconsurra kyllingfilet, brokkoli og fløtepoteter... Vet iallefall at han liker fløtepoteter, for det lager han fra bunnen av selv:) vi håper på at det blir date på fredag, da har jeg mulighet til å ha barnevakt iallefall :)

Du må jo tenke på hva du er flink til å lage også da :) jeg lagde hjemmelagd pizza en av de første gangene jeg skulle lage middag til meg og mannen, han sier fortsatt 8 år senere at det er den beste pizzaen han har spist, og «krever» at vi har den hver fredag :hilarious:

Han har ingen matallergier, men liker ikke majones eller agurk:p så sendte han to middagsforslag som jeg er trygge på nå.. Så får vi se hva som frister mest:p

Da har vi bestemt oss for å lage pizza:) jeg tenkte å gjøre klart pizzadeigen, steke kjøttdeig og ha klart topping til han kommer, så lager vi ferdig pizzaen sammen :) Gleder meg veldig kjenner jeg :)

Back
Topp