Første dag på jobb

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Da har jeg vært på jobb for første gang på en stund. Måtte fortelle om graviditeten pga. tilrettelegging. Vet ikke helt hvordan det ble mottatt, og jeg er forholdsvis ny der, men nå er katten ute av sekken iallfall. Deilig! :-) Nå er det bare kollegaene igjen, men føler jeg vil vente litt. Men, pga. tilrettelegging blir det nok ikke så lenge til det heller. Synes det var litt rart også, å fortelle jobben før familien. Men sånn måtte det bare bli.

Det er 4 på jobben min også som vet det og ingen i familien. Som du sier, så må det bare bli sånn noen ganger, selv om det føles litt feil.

Bra at formen din er bedre og at du er i gang med jobb igjen, da går tiden litt fortere :)

sånn har jeg det også! er relativt ny i jobben og sjefen var ikke så blid da jeg kom med sykemelding i dag! Føles ikke bra, men da vet de det ihvertfall.. Kollegaene venter jeg også med!

sånn har jeg det også! er relativt ny i jobben og sjefen var ikke så blid da jeg kom med sykemelding i dag! Føles ikke bra, men da vet de det ihvertfall.. Kollegaene venter jeg også med!

Så godt at det er flere! :-)
Jeg gruet meg veldig til å fortelle det, men man kan jo uansett ikke skjule det så lenge.
Også må vi jo huske å tenke på oss selv! Du har fått en sykemelding fordi du trenger det! :-)
Og så lenge man er ærlige, er det jo ikke mer man kan gjøre. Det er jo naturlig å bli gravid, og det skal jo deles, - ikke skjules! :-)

Det er 4 på jobben min også som vet det og ingen i familien. Som du sier, så må det bare bli sånn noen ganger, selv om det føles litt feil.

Bra at formen din er bedre og at du er i gang med jobb igjen, da går tiden litt fortere :)

Ja, føles litt rart at jobben vet før familien. Men familien må jo ikke tilrettelegge noe akkurat. Hi hi! :-)
Også må man finne riktig tidspunkt å fortelle det på, mens på jobb må man jo bare informere uten å tenke for mye på hvordan man skal dele det. Det blir jo to ulike situasjoner.

Formen går opp og ned, men mest opp nå! Hjelper å senke skuldrene litt. Føles flere kilo lettere nå.
Ja, dagene går jo fortere når man er på jobb. Snart er jeg hele 9 uker! Hurra! :-)

ja, jeg har jo nesten gangsperre, har ikke så mye å gjøre på en akuttpost på sykehuset da! Men men, jeg gleder meg veldig til å fortelle resten av familien i jula! De nærmeste vet, vanskelig å skjule da man er dårlig! Vi får bare nyte tiden nå :smiley-angelic003

Da har jeg vært på jobb for første gang på en stund. Måtte fortelle om graviditeten pga. tilrettelegging. Vet ikke helt hvordan det ble mottatt, og jeg er forholdsvis ny der, men nå er katten ute av sekken iallfall. Deilig! :) Nå er det bare kollegaene igjen, men føler jeg vil vente litt. Men, pga. tilrettelegging blir det nok ikke så lenge til det heller. Synes det var litt rart også, å fortelle jobben før familien. Men sånn måtte det bare bli.

Må være utrolig deilig å ha fortalt det og slippe å holde det hemmelig. Jeg har kun fortalt det til to kollegaer foreløpig. Ledelsen får vente til over nyttår. Ingen i familien som vet noe her heller. Vi skal fortelle det på julaften :) gleder meg til det!

Eg bør vell egentlig fortelle det på jobb ... Men klarer ikke. Skal fortelle det til familien først :) Vet jo at sjefen har taushetsplikt overfor de andre kollegaene mine. Og i og med at eg jobber med demente pasienter så bør eg være forsiktig - både i forhold til tunge løft og utagering.. men ...

Back
Topp