Første blodprøver

AL93

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Når tar dere de første blodprøvene? Må man vente til uke 12, eller kan man ta de før? :)

Jeg har allerede tatt mine. De ble tatt i uke 7

Mener jeg har lest at tidligere skulle de tas mellom uke10-12, men at nå kan de tas så tidlig som mulig?
Jeg skal til lege i morgen 6+2, håper j kan ta de så blir j ferdig m det:-)

Jeg har tatt de, lurer på om det var i uke 5 eller 6 :) Var hos legen av andre grunner, og hun ville bare ta de da med en gang :D

Så rart at de sier så mye forskjellig! Jeg er rhesus minus, og da kan jeg ikke ta de før sa de. De skal sjekke antistoffer og hvilken blodtype babyen har tror jeg.. I alle fall antistoffer..

Så rart at de sier så mye forskjellig! Jeg er rhesus minus, og da kan jeg ikke ta de før sa de. De skal sjekke antistoffer og hvilken blodtype babyen har tror jeg.. I alle fall antistoffer..
Merkelig? Er også rhesus negativ, og var ingen problem å ta blodprøvene så tidlig. Skal ta ny blodprøve i uke 24 da for å sjekke barnets blodtype tror jeg. Tror min fastlege er veldig oppdatert på nyere retningslinjer kanskje? Siden det var greit å ta blodprøvene så tidlig.

Jeg er rhesus minus og med tidligere svangerskap med antistoff. Og jeg har tatt blodprøvene og allerede fått påvist antistoffer igjen.
Er ikke før i uke 24 de tester hvilken blodtype barnet har. Har ihvertfall vært sånn hos meg tidligere

Jeg er rhesus minus og med tidligere svangerskap med antistoff. Og jeg har tatt blodprøvene og allerede fått påvist antistoffer igjen.
Er ikke før i uke 24 de tester hvilken blodtype barnet har. Har ihvertfall vært sånn hos meg tidligere
Ah, ok.. Kanskje ikke min er helt oppdatert da, eller at jeg tar missforstått. Ringte en ekstra gang for å høre om jeg kunne ta blodprøve, da jeg fant ut at jeg har en død tvilling i livmoren. Tenkte det var ok å vite om det kunne ha ført til ekstra komplikasjoner ifht antistoff. Men da sa han det ikke var vits i å teste etter antistoff enda.. Skal til legen i morgen, så får høre da...

Jeg spurte på sykehuset i dag. Gyn sa at uke 10 var best. :) Virker som de mener og praktiserer helt forskjellig over alt!

Ah, ok.. Kanskje ikke min er helt oppdatert da, eller at jeg tar missforstått. Ringte en ekstra gang for å høre om jeg kunne ta blodprøve, da jeg fant ut at jeg har en død tvilling i livmoren. Tenkte det var ok å vite om det kunne ha ført til ekstra komplikasjoner ifht antistoff. Men da sa han det ikke var vits i å teste etter antistoff enda.. Skal til legen i morgen, så får høre da...

Mulig det er litt tidlig mtp antistoff om du ikke har hatt det før. Men jeg tenker jo at det skader ikke å teste litt tidlig. Så vet man at alt er i orden da ihvertfall.

Jeg ble satt opp 8+3 av jordmor til blod og urinprøve. Kan være fordi jeg har vært plaget med uvi og jernmangel tidligere... ny time hos jordmor 10+4 :-)

Back
Topp