Første blødning etter P-Stav

JenteMammaS

Betatt av forumet
Marsmagi 2025
Når hadde dere første blødning/mensen etter uttak av P-stav? Og tok det lang tid før syklusen ble normal?
Tok selv ut P-stav 21.Aug, var da 3 dager inn i en blødning som varte i ca 7 dager. Men nå har det gått ca 40 dager uten noe, så nysgjerrig. Tidligere har jeg ikke rukket å ha mens før jeg har blitt gravid, men gikk da på minipillen begge gangene. Å P-Stav har virkelig klussa med alt av hormoner i kroppen..

Hadde ustabil mens i flere måneder etter uttak av p-stav. Tror det tok bortimot 4 måneder før den var nogenlunde stabil igjen.

Gikk rett inn i 30 dagers syklus som ble til 28 dager etter 4 måneder. Fikk en stabil syklus, men ikke normale blødninger. Før blødde jeg i 4 dager (dager kraftige og to dager spotting). Når jeg tok ut p-staven var menstruasjon 2-3 dager og kun spotting alle dagene. Var overbevist om at det var umulig å bli gravid med det utgangspunktet. Ble likevel gravid i pp6 og er nå 17 uker på vei :)

Jeg fjernet p-stav i starten av august. Fikk første blødning et par dager senere, også en ny to uker senere. Var tilfeldigvis hos gynekolog for celleprøve i slutten av august og fikk vite at jeg hadde hatt eggløsning, antageligvis under blødning nr to. Virker som at syklusen er tilbake til normal nå

Husker du når første blødningen kom etter uttak?
Jeg hadde «mensen» mens jeg hadde p-staven i, så var ikke noe opphold, men den ble ustabil da jeg tok den ut. Men man har jo ikke faktisk mens med staven i, så vet ikke når vanlig mens kom. Hadde en kort periode blødning hver 14.dag etter jeg tok den ut. Rakk aldri ble helt stabil syklus før jeg ble gravid.

Jeg hadde «mensen» mens jeg hadde p-staven i, så var ikke noe opphold, men den ble ustabil da jeg tok den ut. Men man har jo ikke faktisk mens med staven i, så vet ikke når vanlig mens kom. Hadde en kort periode blødning hver 14.dag etter jeg tok den ut. Rakk aldri ble helt stabil syklus før jeg ble gravid.
Det er det som er tingen her, jeg hadde også "mensen" med p-stav, og de var delvis jevne. Men på slutten hadde jeg blødning ca hver 2-3 uke. Men nå er det nesten 50 dager siden jeg blødde siste, så blir liksom ikke helt klok.. jeg har hatt tegn på eggløsning flere ganger. så lurer på om kroppen er i en liten krise, hvor den gjør seg klar og prøver å slippe egg, men ikke klarer.. dette er første gang jeg prøver, de andre gangene har jeg blitt gravid uten å prøve. Ene var pga jeg gikk tom for piller (4 dager uten piller). Andre gangen ble jeg gravid på minipilla, hadde en SA. Ble gravid igjen (kjemisk) og før vi rakk å blunke satt det ny spire og hun er nå blitt noen år. Så ja, blir ikke helt klok.

Jeg fjernet p-stav i starten av august. Fikk første blødning et par dager senere, også en ny to uker senere. Var tilfeldigvis hos gynekolog for celleprøve i slutten av august og fikk vite at jeg hadde hatt eggløsning, antageligvis under blødning nr to. Virker som at syklusen er tilbake til normal nå
Så deilig at det gikk såpass kjapt! Har gått så kjapt de andre gangene, ikke rukket å blunke før graviditet, ene var 4 dager uten pille. Og andre gangen ble jeg gravid på minipillen, hadde en SA, uker senere var det en kjemisk og før vi rakk å blunke satt det ny spire (vår yngste datter). Så dette er første gang vi går all inn for å prøve, men tanta er ingen steds å se.. snart 50 dager uten blødning..

Back
Topp