Første besøk til jordmor

happyness

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hei.
I morgen skal jeg på mitt første besøk til jordmor, og må jo spørre dere da om hva dere gjør med morgen urinen. Jeg begynner på jobb 6.45 og skal ikke til jordmor før 10.30. de ønsker jo helst morgen urin. hva har du/dere gjort? Og hvor ofte går dere til jordmor og fastlege?

Jeg ville tatt urinprøven med en gang jeg våknet, og hatt den i en ren og tett beholder. Kanskje ikke så trivelig å ha urinprøven med seg på jobb, men jeg hadde uansett bare puttet beholderen i en pose og lagt i veska inntil jeg skulle til jordmoren:-)

Skal helst oppbevares i kjøleskap hvis den skal "vente" noen timer :)
Ja, det har jeg også hørt, men tror det går fint sålenge det ikke er snakk om flere timer enn dette(?). Jeg måtte ihvertfall gjøre det sånn sist jeg var hos legen, og det gikk greit :-)

Putt uringlasset i en matboks å sett det i kjøleskapet på jobb :)

Her er det:
Lege uke 8-10
Ordinær ultralyd uke 17-19
Jordmor uke 24
Lege uke 28
Jordmor uke 32
Lege uke 36
Jordmor uke 38
Lege uke 40

Førstegangsgravide kan gå til jordmor i uke 16, men det gjelder ikke meg da :P

jeg endte opp med morgen urin, og lot den stå i kjøleskapet hjemme, bor 10min fra jobben, så svippet hjem før timen min. jordmor sa at det var helt riktig at den burde stå i kjøleskap.Ellers må jeg si at jeg ble noe skuffet av mitt første besøk. var så sikker på at jeg skulle få prøve å høre hjertelyd, men fikk beskjed at det gjorde de ikke før i uke 23. med min første fikk jeg høre i uke 13. dette var for å ikke bekymre foreldre. men jeg er jo det uansett,så eg hadde ikke blitt mer redd om eg ikke hadde hørt noe nå, bare ekstremt lettet om jeg fikk høre, ettersom jeg mistet i juni i uke 8, og ikke vet hvordan det går denne gangen og hvor langt jeg er på vei... jordmor ringte for å høre om tidlig ul, men fikk beskjed at det anså de ikke som nødvendig :( bitte litt skuffet.

å? d var kjedelig da... jeg har også fått høre hjertelyd rundt 12-14 uker.. så d var rart..

Back
Topp