første barnebarn :)

Caymaz

Forelsket i forumet
Nå har mannen snakket en del med familien sin :) De ringer hveeer dag :)
De er i Tyrkia så er bare msn-kontakt. Nå venter vi på svar på oppholdstillatelsen til mannen min, så vi kan ikke reise ut av landet for øyeblikket. Når vi får svar, så vil jeg antakelig være for langt på vei til å reise nedover. Det er veldig trist synes jeg, jeg er så glad i Tyrkia og familien der nede. Vi får reise en tur nedover etter den lille kommer, men juli er litt for varm tid....må nok vente til september eller oktober...få inn litt rutiner osv også.

De gleder seg jo såååå fælt der nede, for dette er første barnebarnet og oldebarnet....både på hans og min side faktisk. Ganske mye press på meg for øyeblikket. hehe :) men det er bare hyggelig. Er jo ganske big deal faktisk. Spesielt i Tyrkia :) Dette barnet kommer til å bli sååååå bortskjemt :)

Tenkte jeg skulle dele litt fra min verden + noen av tankene som flyr i hodet mitt for tiden :)
Ha en fin 1. søndag i advent alle sammen :)

Ønsker dere lykke til med oppholdstillatelse. Håper det går bra :)

Her blir det første barnabarn på min side, så det er fryktelig stas! Eneste er at jeg har flyttet 6-7 timer unna mamma og pappa og resten av slekta, så det har jo ikke falt i den beste jorda

På sambo sin side er derimot dette barnet barnebarn nr 24/25. Er en av søsknene hans som har termin to dager etter meg, så det er jo veldig koselig å gå sammen da

Man kan jo håpe at papirarbeidet går fort, så dere rekker å ta med magen en tur nedover til våren.. Men tiden går vel fort fram til høsten også, når bare de første 12 ukene er unnagjort.
Så morsomt da, at dette blir førstemann på begge sider. Er nok en viss fare for bortskjemming ja, men det er da bare sunt;)
Hos oss er det første barnebarn til pappa, 3. til mamma og 2. til svigermor. Men regner med at knøttet får sin del av oppmerksomheten av alle uansett. Vet at alle venter spent på beskjed om at noe er på gang, så jeg går rundt og ser så lite gravid ut som mulig;) (Dør bare litt på sofaen av utmattelse når besøket er unnagjort i stedet..) Håper ingen fatter mistanke (eller tør å spørre) før jul..

Får håpe oppholdstillatelsen går mye fortere enn dere tror, kanskje dere kan ta en tur for babyen kommer

Her er det barnebarn nr 2, på begge sidene. Og det er vi som har produsert begge;) hehe..
Er ingen i familien som vet det enda, men det kommer til å hoppe i taket når vi sier det:)
Har faktisk en liten misstanke om at svigers tror vi prøver, vi har ikke sagt at vi prøver til noen. Så vet ikke helt hvor de får det fra(eller om det bare er jeg som er paranoid:P) Men de kommer av og til med kommentarer som indikerer det. Men kan jo bare være at De tuller, og at jeg tar det inn siden vi prøver:P

Men uansett så er det veldig stas med baby

åååå. takk for svar :) her sitter jeg hormonell og begynner nesten å grine litt selv...haha :)

mannen var faktisk nede på politistasjonen i dag. på grunn av at vi har flyttet til ny leilighet så må vi jo levere ny husleiekontrakt til politiet. Der kunne de informere oss om at de ikke kommer til å sende søknaden vår til udi, og de vil ikke inkalle oss til et intervju heller.

Det betyr at vi har så flotte og fine papirer at det bare er ren rutinesak som politiet kan ta seg av selv. Politiet kan ikke avslå søknader, bare innvilge.....hvilket betyr at vi helt sikkert får et ja :) bare at vi må vente litt på det. Hun mente 5 måneder totalt, og vi har ventet allerede i 2.....så hvis vi er veldig heldige så får vi kanskje svar i slutten av februar alt :) da er det ikke umulig at vi kan ta en tur nedover til Tyrkia :)

Back
Topp