Første bad og stell

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Nå har navlestrengen til jr på 8 dager falt av, så da er det vel snart på tide med hans første bad :) Ble anbefalt av ABC og helsesøster å vente på navlestrengen. Har dere noen tips? Har stokke flexibath med newborn set og en temperaturmåler. Han har veldig fin hud, men jeg har selv hatt ganske alvorlig atopisk eksem og det kan vel være arvelig? Hittil har vi bare stelt med tørre vips og vann + litt olje på sennepbæsjen. Har ellers følt han har vært ren ellers, men man burde kanskje vaske litt i ansiktet osv?
 
Er ikke så mye vask som trengs når de er så små :) ha litt olje i vannet om du føler for det. (Her dusjer vi ofte sammen og da spyles han kun med vann) Bruk en fille og pass på å få vasket godt under hake og under armer feks. Her samler det seg ofte rusk/skit :)
 
Ja, det fettet i valkene bør smøres utover, ellers kan det blir sårt. Her samler det seg ofte mye rusk også, som ble nevnt over, så greit å vaske jevnlig.
 
Jeg vet ikke hvor stor din baby er, min var 3250 ved fødsel og er nå 4kg.... Jeg har også stokke flexi med newborn, men syntes det var vanskelig å bade lille i dette. Fikk tips om å legge et håndkle på setet, så ikke babyen sklir. Har ikke prøvd det enda, men tenkte prøve neste gang.
Vurderer kanskje bruke en gulpeklut istedefor håndkle vel og merke, men det får jeg se på....
 
Jeg vet ikke hvor stor din baby er, min var 3250 ved fødsel og er nå 4kg.... Jeg har også stokke flexi med newborn, men syntes det var vanskelig å bade lille i dette. Fikk tips om å legge et håndkle på setet, så ikke babyen sklir. Har ikke prøvd det enda, men tenkte prøve neste gang.
Vurderer kanskje bruke en gulpeklut istedefor håndkle vel og merke, men det får jeg se på....
Straks tatt igjen fødselsvekten på 3750. Det med håndkle høres lurt ut :)

Vi får vaske litt under armer og sånn.

Takk damer!
 
Vi har nettopp begynt å ta i bruk det setet, da jeg synes det ble så klønete i begynnelsen da han var for liten til å ville "sitte" i det. Vår var 2900 gram ved fødsel og er nå 5,5kg og 2 mnd.
 
Back
Topp