Først positiv, så negativ test?

lucky2

Forelsket i forumet
Heisann!

Som ivrig prøver [:D] er jeg jo inne på diverse nettsider og prøver å bli klokere på
alt som skal skje, og i den forbindelsen kom jeg over en dansk nettside som forklarte
veldig godt hva som kan skje når man først tester positiv og siden negativt! Jeg har
jo lest her inne at noen har opplevd det, og trodd at det kanskje var noe galt med selve
testen......men så kan det være at den hadde rett!!


*
HCG mængden er i de fleste kvinders tilfælde meget lav, og kun ca. 5 % vil kunne få konstateret en graviditet ved at få foretaget en graviditetsblodprøve (som måler den nøjagtige HCG mængde) 8 dage efter undfangelsen. De resterende 95 % vil kunne få konstateret graviditet ca. 10 dage efter undfangelsen på denne måde. Derfor vil du i 9 ud af 10 tilfælde få en negativ hjemme graviditetstest (som bliver foretaget på urin), og så er du lige vidt.

Viser testen sig at være positiv, er det stadig ikke nogen garanti for at det befrugtede æg har sat sig fast, men viser bare at der er et befrugtet æg i din krop. Mange kvinder har taget en sådan test, for nogle dage senere at konstatere, at de fik deres menstruation alligevel. Det var så ikke deres menstruation men derimod en meget meget tidlig abort, dette kaldes også en "biokemisk graviditet".

Vent, og allerhelst til ugen efter din menstruation er udeblevet (jeg ved udmærket godt at ventetiden er lang). Får du en positiv test på det tidspunkt, vil lægen sandsynligvis også sige at du er gravid. Sørg i øvrigt for at bruge morgenurin (eller urin som har lagt mindst 4 timer i din blære) da HCG mængden er højest på dette tidspunkt i døgnet
*

Tenkte kanskje flere synes dette var en grei informasjon [;)]

Lykke til videre, jeg venter fortsatt på TR[:@]. Tar ferie nå et par uker, så jeg gleder meg til å komme tilbake og lese om noen evnt har fått positive tester [:D][:D][:D]
Stå på [;)]
 
Takk for god informasjon. God ferie!
 
Kjekt å vite.TUSEN TAKK[;)]
 
Back
Topp