Først positiv også negativ

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Fikk to positive på clearblue vanlig, deretter tok jeg en clearblue digital som sa jeg var gravid med 1-2 uker, men en stund etterpå endret denne testen seg å begynte å blinke hysterisk ikke gravid, gravid og bok symbolet om hverandre.
Så tok jeg en ny test av clearblue digital ett par dager etterpå på ettermiddagstid, der sto det ikke gravid. Hva gjør jeg? Hadde innstilt meg på at jeg var gravid, og hadde begynt å kjenne litt gravid symptomer slik forrige svangerskap var, kan det bare være innbilling ? Kan man få positive tester også negative?

Hei!

Dette hørtes rart ut.

Det er mulig å få falske negative, men veldig sjeldent at de viser falske positive. Jeg ville anbefalt deg å ta kontakt med legen å få tatt en blodprøve, HCG. Evt kan du vente i noen dager og ta en ny på morgenen. Jeg ville også anbefale deg og gå tilbake til der du kjøpte testen som byttet svar og informere om dette - på den måten kan de gi beskjed om dette til de som produserer testen.

Ønsker deg masse lykke til og håper du snart på et litt tryggere og tydligere svar.

Katrine

Back
Topp