førskolelærer videreutdanning

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Hei, trenger å høre noen erfaringer:) mannen min er førskolelærer, men har innsett at dette ikke er et yrke han kommer til å trives i resten av livet. Han har stor interesse for barneverspedagogikk, så spørsmålet mitt er om noen av dere har, eller kjenner noen som har, tatt etter-/videreutdanning innen dette. Lite motiverende med tre nye år på skolebenken.. Hva har dere evt. Videreutdannet dere til ?

Hei :)
Jeg er blivende førskolelærer, og har undersøkt litt om ulike videreutdanninger. Men jeg TROR ikke det er mulig å videreutdanne seg til å bli barnevernspedagog. siden det er en egen bachelor utdanning :/
men en mulighet er eventuelt spesialpedagogikk, slik at mulighetene blir flere.
Sikkert ikke til mye hjelp dette, men bare hva jeg tror:)

Jeg er dessverre der din mann er.. jeg trives med det jeg gjør i dag, men kunne tenke meg litt flere "strenger å spille på ".
Jeg vurderer logopedi, men er usikker.

Han er ikke interessert i å jobbe på skole da? Vet det finnes en videreutdanning som går over ett år, hvor man kan arbeide opp til 4. klasse ved fullført utdanning.

Mulig man også kan komme seg inn i barnevernet med førskolelærer utdanning. Og har også pratet med en som jobber på psykiatrisk avdeling, som sa at det var mulig å få jobb der med en førskolelærerutdanning, men han anbefalte å ta spesialpedagogikk først. :):)

Takk for svar :) Han er i kontakt med universitetet nå, så håper han får godkjent noen av fagene fra førskolelærerutdanningen sånn at han slipper tre nye år.

Back
Topp