Førskolelærer studiet

monaogmini

Andre møte med forumet
Noen som har studert/studerer for å bli førskolelærer og samtidig har barn her?
Jeg har søkt på det nå fra høsten av, og mini på snart ett har fått barnehageplass.
Jeg er alenemor, så jeg kjenner jeg gruer meg veldig for hvordan dette skal gå[&o]
Er studiet hardt, eller er det mulig å klare det vedsiden av familielivet?

jeg startet på studie den høsten første vår var 1 år, hun begynt ei bhg. Det gikk kjempefint, lot seg kombinere såpass bra at vi fikk nr 2 iløpet av studie, uten at jeg tok permisjon.

Mulig jada[:D] gjør det selv og har gjort det mens jeg var i perm også...[:D] Tar det på deltid da.. så er mye selvstudium..

Jeg fikk førstemann etter å ha fullført første året på førskolelærerlinja. Andremann kom 1.mnd før jeg fullførte siste året. Jeg synes det har gått kjempe fint å studere med barn, men jeg bor sammen med bf. Når man studere førskolelærer er det jo en ekstra erfaring å ha barn selv også.
Jeg har aldri vært spesielt skoleflink, men synes ikke studie var spesielt hardt. Fullførte med gode karakterer. Men har sikkert sammenheng med at jeg studerte noe jeg virkelig interesserte meg for.

Eneste som var utfordrende, var når vi hadde obligatoriske forelesninger og ungen var syk. Men det ordnet seg alltid til slutt. Så var det selvfølgelig hektisk midt i eksamensperiodene. Ellers så synes jeg det gikk kjempe fint[:)]

Back
Topp