liten prins juni 17♥♥
Gift med forumet
Kan man da kjøre semiautomate biler ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aha, da er det semiautomat jeg har da!Tror du bør ringe din lokale trafikkstasjon. Kan dessverre ikke svare deg, men det kan de på trafikkstasjonene. En semiautomat er en bil som kan kjøres både på automat og med manuell giring via automatspaken. Bilen har ikke clutch, men man girer opp- og ned ved å skyve girspaken frem- eller bakover mens den står i "Drive". Jeg har en slik bil, men har ordinært førerkort (altså ikke for bil med automat).
Giring med semiautomat er ikke det samme som manuell nei. Du velger ikke gir på samme måte, og du lærer ikke å bruke clutchen. Vi bruker kun semiautomat for å bremse på girene i nedoverbakker blant annet.Aha, da er det semiautomat jeg har da!
Jeg har ei som holder på å kjøre opp nå, å ifølge hennes kjørelærer så anbefaler ikke han henne å øvelseskjøre med meg i min bil, pga av at den ikke har clutch i gulvet, og den manulle giringen blir derfor ikke lik som på en bil uten automat. Så jeg tenker det blir det samme om det er semiautomat eller vanlig automat?
Ja, det blir det ettersom du ikke har clutch, hverken ved semi- eller automatgir.Aha, da er det semiautomat jeg har da!
Jeg har ei som holder på å kjøre opp nå, å ifølge hennes kjørelærer så anbefaler ikke han henne å øvelseskjøre med meg i min bil, pga av at den ikke har clutch i gulvet, og den manulle giringen blir derfor ikke lik som på en bil uten automat. Så jeg tenker det blir det samme om det er semiautomat eller vanlig automat?