Førdøyelsesplager

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Har vært oppblåst og hatt masse luftsmerter i mange uker allerede, men nå har det toppet seg. Har kronisk vondt øverst i magen og sure oppstøt. Legger meg med vondt i magen og står opp med vondt i magen. Går alvorlig utover livskvaliteten. Trening er et herk og jeg er glad jeg har hjemmekontor endå. Flere som sliter?

Har slitt nesten hele første trimester med obstipasjon. Uansett hvor mye jeg har drukket, hvor mye fiber jeg har fått i meg, hvor mye svisker ( :yuck: ) jeg har spist, så er den magen så hard at jeg kunne brukt de ertene som kommer som patroner i luftvåpen... :(

Last edited:
Jeg var sånn en periode, men så begynte jeg å drikke et glass Biola hver dag. Det funket for meg:)

Slitt så sinnsykt med det. Fikk anbefalt Duphalac. Deter et avføringsmiddel som inneholder laktulose og som brukes ved forstoppelse og treg mage hos voksne og barn. Ved nedbrytning av laktulose, dannes syrer som binder vann i tykktarmen. Volumet i tarmen øker og konsistensen blir bløtere. Kan brukes av gravide og ammende.

De på apoteket sa det var den mest 'vennlige' avføringsmiddelet. :)

Slitt så sinnsykt med det. Fikk anbefalt Duphalac. Deter et avføringsmiddel som inneholder laktulose og som brukes ved forstoppelse og treg mage hos voksne og barn. Ved nedbrytning av laktulose, dannes syrer som binder vann i tykktarmen. Volumet i tarmen øker og konsistensen blir bløtere. Kan brukes av gravide og ammende.

De på apoteket sa det var den mest 'vennlige' avføringsmiddelet. :)
Dette bruker jeg annen hver dag, funker supert. Skal fortsette med dette resten av svangerskapet for blir jo ikke bedre i magen etter hvert som tiden går. Jeg har vært kjempe kvalm og forstoppet, når jeg begynte å bruke duphalac forsvant kvalmen:happy:

Sikkert ikke noe mer stas med obstipasjon nei. Huff! Jeg fikk nå i alle fall en legetime på telefon i går, og fikk skrevet ut en resept på syrenøytraliserende som skal hemme syredanningen. Krysser fingrene for at der virker. Tørr nesten ikke spise mat lenger :depressed:

Hatt mye styr med magen jeg og. Sinnsykt hard og dermed mye vondt. Fødsler er bedre enn doturene jeg har hatt siste månedene:hilarious: drikker mye vann og er relativt aktiv uten at det hjelper noe særlig, så må ty til duphalac her og nå.. Biola funker ikke noe særlig det heller..

Slik var det hos meg også i første trimester, smerter øverst i magen, treg mage og sure oppstøt innimellom. Nå er jeg i andre trimester og er kun oppblåst om kvelden. Men det har vel litt med alt jeg spiser gjennom dagen

Var sånn for meg i første trimester. Startet på dulphalac og passer på å drikke masse hver eneste dag. Økte inntaket av grønnsaker drastisk også. Orker bare små porsjoner med mat, pga kvalme.. Så ved middagsbordet passer jeg på å spise grønnsaker først. har innført frukt 3 ganger om dagen også. Pluss at jeg prøver så godt jeg kan å spise grønnsaker på brødmaten jeg har til frokost. (Avokado og løk for det meste)
mandler skal visst roe ned magen litt også..

Dette bruker jeg annen hver dag, funker supert. Skal fortsette med dette resten av svangerskapet for blir jo ikke bedre i magen etter hvert som tiden går. Jeg har vært kjempe kvalm og forstoppet, når jeg begynte å bruke duphalac forsvant kvalmen:happy:
Prøver denne selv. Men de på apoteket sa Max 7 dager sammenhengende? Åssen er det da å ta annen hver hele svangerskapet?

Tar med meg tips herfra! Sliter med magen her også..:(

Prøver denne selv. Men de på apoteket sa Max 7 dager sammenhengende? Åssen er det da å ta annen hver hele svangerskapet?
Jeg ville forhørt meg med en lege om dette.. skal jo ikke være noe farlige stoffer som går i kroppen, mer som smørning på innsiden. Og det er jo ikke akkurat sunt eller behagelig å være skikkelig forstoppet med alt det fører med seg :sour:

Back
Topp