Før var det mye bedre..

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Den gangen når jeg konfirmerte meg så var det konfirmasjon 2 helger før 17.mai.

Nå er det konfirmasjoner hele året,og jeg syns det har mistet sin sjarm...
Passer ikke å gå i konfirmasjon i høstmørket.
Det skal gjøres når våren er der og landet holder på å bli grønt.

Flere som har lagt merke til dette?

Jeg legger mest merke til det pga at jeg er kokk og nå får vi bestillinger på konfirmasjons-selskap hele året...
Blir bare feil for min del.

(Aner ikke hvor jeg vil med dette innlegget men)

Jeg trodde det liksom kom litt ann på hvor man bor jeg da, her i landet [:)]
Jeg konfirmerte meg noen dager etterr 17 Mai, og fikk jo sjokk da venninnen min i Akershus skulle konfirmeres i september [:-]

Jeg er helt enig, mye av sjarmen er jo at det er grønt å lyst ute og at man kan ha selskapet ute eller slippe å fryse seg i hæl.

Jaaaa......har også tenkte over det. Merkelig at det ikke er i mai for alle.

Husker at jeg syntes det var supermerkelig første gangen jeg hørte om noen som hadde det på høsten.

Hehehe...men vi er nok litt rare som reagerer på dette. Men altså...du er ikke alene[:D] 

det er fordi det er så stor pågang i mai, at de må fordele det utover året.. har visst ikke kapasitet til å konfirmere alle i samme mnd, så da blei det sånn noen steder i landet.

Er også enig i at det er mest sjarm å konfirmeres på våren, men det er jo bare fordi vi er vandt til det[:)]

ORIGINAL: Loo

det er fordi det er så stor pågang i mai, at de må fordele det utover året.. har visst ikke kapasitet til å konfirmere alle i samme mnd, så da blei det sånn noen steder i landet.

Er også enig i at det er mest sjarm å konfirmeres på våren, men det er jo bare fordi vi er vandt til det[:)]

Er det blitt så ekstremt mange flere konfirmanter på 10 år da??

Heldigvis er det bare i mai her som mini skal konfirmeres.
(men det blir vel forandret på til han skal konfirmeres om 13 år)

Der det er mange konfirmanter, har de vært nødt til å dele det på vår og høst.
I fjor (her jeg bor) var det over 100 konfirmanter på våren og ca like mange på høsten[&:] 
Det hadde tatt alt for lang tid hadde de hatt alle disse kun om våren.

Dette er bare i den ene kirka[&:]

Har konfirmant til våren og vi fikk velge mellom to datoer, 2 og 9 mai,
hver dato har to gudstjenester for å få unna.. er vel ca 100 konfirmanter på disse to dagene..[:)]

Er med på tanken. Enkelte ting har liksom "sklidd ut" i forhold til det jeg var vant med fra da jeg var yngre.

Jeg la merke til ting da vi giftet oss. For meg er det liksom "litt stort" å bli invitert i bryllup og jeg pynter meg. Når da noen av gjestene i bryllupet vårt kom og de så jo ikke ut som de hadde vært i nærheten av en hårbørste på lenge og kjolen hadde nupper for den var så gammel, da ble det liksom litt feil.

80 tallet er ett av de største kullene i min generajon og det var da ingen problemer med å få alle konfirmert i mai.Både i kirka og borgelig.Utvikling er vel og bra,men noen tradisjoner bør få stå i fred.

Back
Topp