Før/Etter termin..

*TryllTryll*

Stolt 3barnsmor <3
Når tror dere at dere føder? ;) Før eller etter termin?

Selv ender jeg nok opp med overtid. :) hvorfor? jo, gikk 8 dager over med de 2 andre også :)

Fikk 2 daga før sist, å trur dt kommer te å bi nåkka sånt nu og :)

jeg gikk 12 dager over sist, og da ble jeg satt igang.. Så tviler på at denne baby'n vil komme ut før tiden heller! Jeg er fornøyd om bare fødselen kan starte av seg selv denne gangen :) grusomme dager når man går å venter etter termin altså.. Huff :p

Etter! Gikk 5 dager over sist :)

Det kommer veldig an på om jeg kan føde vaginalt eller ikke. 
Om jeg kan det blir det nok nesten garantert overtid på meg. Slik er vi damene i familiene skrudd sammen, rett og slett :-p 
Gikk 9 dager over termindato sist. 
Men om det blir planlagt ks blir det før termin, 10-7 dager før, er det ikke det som er vanlig? Jeg er litt usikker. 

Edit: 
Det kan jo forresten hende at jeg føder før termin også. Om jeg må settes i gang, da en av årsakene til haste-ks sist var stort barn. Så det kan kanskje være en løsning å sette i gang fødselen FØR termin, men det er jeg veldig lite gira på.

Jeg er førstegangsfødende, så jeg går sikkert over tipper jeg! Håper ikke det men :)

Helt sikkert etter.
Første kom 2 dager på overtid.
Andre ble satt i gang 4 dager før termin pga seteleie.
Tredje ble satt igang 14 dager på overtid, han kom 15 dager over.

Ro_25 skrev:
Jeg er førstegangsfødende, så jeg går sikkert over tipper jeg! Håper ikke det men :)

Et lite tips er å like så greit forberede seg på overtid :p
Det er uansett like normalt å føde innen to uker etter termindato, som to uker før. 
Og det blir utrooolig tungt om man håper på å føde før datoen og i tillegg da gå over. 
Jeg visste på forhånd at det var stor sjans for at jeg gikk over sist og de dagene over termindato var helt som forventet tross at alle lurte på om jeg ikke var dritt lei! :-p

guttungen kom 11 dager over termin, så regner med å måtte gå over denne gangen også.

kom dagen før sist så håper på noe sånt nå åsså. jeg har litt panikk for å gå over siden man leser og hører på nyhetene om så mye.

Her er det usikkert om det blir KS eller vanlig fødsel, pga. kraftig ruptur sist.

Med førstemann ble jeg satt igang 13 dager på overtid, så blir det vanlig fødsel denne gangen også, blir det helt sikkert det samme :)

Nr 1 kom 1 dag før termin, nr 2 kom på selveste termindato. Den siste skal jeg ha planlagt KS med pga veldig hard fødsel sist!

Ja, jeg regner jo med å gå over! Men er lov til å håpe;)

Er ganske sikker på at det blir overtid på meg! Ble satt i gang 10 dager på overtid med førstemann, så er forberedt på det samme denne gangen :) Har bedt om ekstra oppfølging på slutten neste gang da, da ting ikke var så bra for lillemann i magen på slutten sist... Så forhåpentligvis blir det maks 7 dager på overtid denne gangen :)

Fru H skrev:

Ro_25 skrev:

Et lite tips er å like så greit forberede seg på overtid :p
Det er uansett like normalt å føde innen to uker etter termindato, som to uker før. 
Og det blir utrooolig tungt om man håper på å føde før datoen og i tillegg da gå over. 
Jeg visste på forhånd at det var stor sjans for at jeg gikk over sist og de dagene over termindato var helt som forventet tross at alle lurte på om jeg ikke var dritt lei! :-p

Word!! Begynte å vente 3 uker før termin sist, for da begynte jeg å tenke at nå KAN det jo faktisk skje når som helst...... Det ble noen lange 4 - 5 uker for meg å vente!! Heldigivis forberedt på venting denne gangen :p

Har ikke noen formening om dette da jeg er førstegangs.. Men mamma har hatt 3 relativt kjappe fødsler og alle har vi blitt født innen for normalen (altså +/- 14 dager, hun husker ikke eksakt :p ) 

Jeg tipper før.
Lillemann kom 3 dager før UL.termin.
Og 3 timer før legen's termin som var 29 juni.
Lillemann ble født 28 juni kl.21.02    =)

Back
Topp