Før eller etter termin

MammaJuly2022

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
:love2 Dere som har født tidligere, fødte dere før termin eller etter termin?

Selv så fødte jeg første gang 13 dager før termin mens andre 19 dager før termin. Så har på følelsen (håper) at denne også kommer før termin :wacky: :whacky011

Forrige kom på norsk termindato, som altså er 3 dager etter britisk termin (her er termin 40+0, ikke 40+3)

Han kom 37+1, så jeg rakk ikke å starte permisjonen engang. Kan gjerne komme litt før denne gangen også, så vi slipper unna ferieavviklingen på sykehuset!

Min kom dagen før termin. Han har bursdag første juledag, snakk om dårlig planlegging...

Min hadde ingen hast og kom 13 dager etter termin, så satser på at nestemann følger i de same spora hehe :happy:

Første i uke 37
Andre i uke 32
Tredje i uke 38

Selv så fødte jeg første gang 13 dager før termin mens andre 19 dager før termin. Så har på følelsen (håper) at denne også kommer før termin :wacky: :whacky011

Med førstemann ble jeg igangsatt 7 dager over termin, med andremann ble jeg igangsatt 12 dager over... Regner med jeg må igangsettes igjen denne gangen også

Håper jeg endelig har en baby i magen som kjenner sin besøkstid.

Nr 1- 11 dager over
Nr 2- 7 dager over
Nr 3- 12 dager over

Alle måtte skremmes ut med å bli strippet og vannet tatt. Skikkelig treig guttegjeng:knegg:

Ikke nok med det. Tilsammen var de 15.5 kilo og 164 cm lang :laughing025 Så denne livmoren her tåler en trøkk. Men hadde vært så fint og oppleve en fødsel til termin....

Sååå alle gode ting er 4? :signs003:laughing81

Begge mine har kommet etter termin, så jeg er forberedt på det denne gangen også :) Kommer til å få sjokk om noe skulle skje før termin i alle fall :p

Begge mine er planlagt keisersnitt ca to uker før termin. Med tanke på at begge var nesten 4 kg kan man jo lure på hvor store de hadde blitt til eller etter termin…

Begge mine er planlagt keisersnitt ca to uker før termin. Med tanke på at begge var nesten 4 kg kan man jo lure på hvor store de hadde blitt til eller etter termin…

skummelt det med vekta…
frøkna mi kom jo 19dager før termin å veide 4kg, så kan tenke deg om jeg skulle ha gått over termin. Hadde jo vært en baby på 6-7kg

Jeg har to premature, jeg født 35+5 og 31+4. Svangerskapsforgiftning begge gangene med morkakeløsning i tillegg siste gang. Tviler vel på om jeg kommer til å gå fullt ut denne gangen. Tilsammen har de veid 3900 gram.

To uker før termin her! Skulle settes i gang pga mistanke om svangerskapsforgiftning, men så ble jeg strippa to ganger og da startet fødsel «av seg selv».

2 uker over tiden med begge mine, igangsatt.
Jeg håper at det ikke skal gå like lang tid over denne gang.

Nr1: 5dager over. Ineffektive rier å navlestrengen rundt halsen som var for kort til at hun kunne bli født sånn, så endte i katastrofesnitt.

Nr2: Satt igang 10dager før pga litt høy puls på baby. Fantes ikke moden å etter 5 dager med ballong, tabletter, tøying å gelé kom jeg bare til 2cm. De hadde tenkt til å ta KS, men jeg insisterte på at de skulle ta vannet. Fikk riedrypp, å da gikk det radig. Han kom på dag 6, men 4dager før termin.

Kroppen min gidder tydeligvis ikke å føde med mindre den blir sparket igang, så har ingen høye håp for noe baby før termin:hilarious::hilarious:

Vannet gikk på termindatoen og hun ble født dagen etter :happy:

Back
Topp