Før dere ble gravide...

Værinne74

Glad i forumet
Ja, før dere ble gravide... tenkte dere på hva dere hadde i dere/gjorde da? Man leser jo så mangt.. at en f. eks. ikke skal drikke kaffe rundt befruktning, at en ikke bør farge håret, at en skal spise sunt +++ mye annet... Tenkte dere i det hele tatt på slikt?  

har aldri tænkt sånn over va jeg har spist eller gjort !!! :) tror mye er overdravent tull , sånn at man ikke skal få betøvelse hos tannlegge undre graviditeten : tull , at man ikke sakl farge håret : tull i allefall vis du jør det hos frisør , osv... hva du gjør før en graveditet tror jeg i allefall er tull
:) hehe jaja ... mn er du usikker så må du jo bare følge slike ting selv , mn jeg tror ikke det har noe og si

Jeg viste jo ikke at jeg var gravid før i 4,5 uke... Og det var ikke planlagt.
Har funne ut at jeg ble gravid rett før jul, og egge løsningen var 1 juledag ca.... Og hele jula var jeg på fylla så å si. 2 juledag husker jeg ikke stort av.... Så har tenkt mye på det etter på. Men alt ser jo ut til å ha gått bra! Heldigvis!![;)]

jeg røyka, drakk kaffe og alkhol da vi prøvde og bli gravid.

Var også på en heisatur til oslo med vennina mi da jeg var 2uker på vei. Vi ni røykte hele veien. Har så dårlig samvitt for den turen enda[:o] Slutta med en gang jeg satt med positiv test da, har ikke tenkt og begynne på igjen heller.

Men det kom ut en stor og frisk gutt da[:D]

Jeg tenker litt på det..., men føler jo for å leve også da...!![:)]  Mange blir jo gravide, som deg - uten at det var planlagt, og har foretatt seg både det ene og det andre. MEN, det går jo bra det også!!![:D] 

Bortsett fra at jeg begynte med folat den dagen jeg sluttet på pillen så gjorde jeg ingenting for å lettere bli gravid. Jeg koste meg med "farlig mat", drakk vin og øl, farget håret (er det farlig da?? Trodde jeg ikke), etc. Sluttet å røyke da, men det var fordi jeg hadde lyst!

Så bra at dere svarer slik!!! Ja, en må jo leve for det, liksom! Var på fylla sist helg da... Men, jeg har grubla litt på det her... og kanskje spesielt etter som vi sliter...[:'(]

Farging av hår... ja, de stoffene som er i produktet er nok ikke "så bra" har jeg lest en eller annen plass... En bør liksom ikke farge håret de tre første månedene, men etter de tre første månedene så er det ok! [:)]

hmm.. var 6 uker før jeg fant ut at jeg var gravid var ikke planlagt,tok en test som viste at jeg ikke var det når jeg var rundt 4 uker.. så jeg levde som normalt fest i helga å sånn.. ikke bra men viste jo ikke no da ,men slitter allikevel med tanken på at jeg kan ha skadet barnet på noen som helst måte..hårfarging hos frisør er ikke skadelig, har spurt både lege og frisør[:)]

Du skal se det går bra[:)] Som du ser så har mange festa selv om de var gravide, og det har gått bra[:D] Så ikke gruble så mye... Fint at det ikke er skadelig å farge håret til frisør - føler jo for å gjøre det sånn innimellom. 

Nei tenkte ikke på sånne ting jeg. Var planlagt her da, men tenkte at jeg bare sku leve som før både under prøvinga og men sjeg gikk gravid[:)]

Må innrømme at jeg tenkte en del på det! Spesielt når det gjaldt alkohol. Men ettersom månedene gikk uten at jeg fikk mensen tilbake så føltes det litt vanskelig å være avholds på alkohol, kaffe og andre ting. Begynte å slappe litt av og koste meg i ny og ne med alkohol og kaffe da jeg plutselig ble gravid. Tror ikke jeg har drukket alkohol etter EL den måneden jeg ble gravid, heldigvis, men det er mest flaks!

For de som har mens er det liksom litt lettere å følge med hvor man er i syklusen. Ikke farlig å drikke før EL f.eks, men det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid bare!

Ønsker deg lykke til!

KLem, M 

Tenkte ikke på noe slikt, jeg....[8D] Jeg åt og drakk, fikk meg til og med noen glass med vin etter at Nurket var laget. (uten at jeg visste jeg var gravid) Røyka gjorde jeg også...
Bestemte meg at forandringene i livet fikk komme etter at jeg hadde blitt gravid, visste jo ikke hvor lang tid det ville ta før jeg ble gravid heller!
Men jeg har vært veldig flink etter jeg ble gravid. Slutta å røyke på dagen og har ikke rørt alkohol siden. Kaffe tar jeg meg i blant, da.[:)]

nei. tenker ikke så mye på dette siden det kom litt brått på kan man si. lever jo egentlig en sunt liv både jeg og typen. tror lillemann ble unnfanget etter en rimelig fuktig kveld på byen. satser på at han blir frisk og rask allikevel[:D]

Nei,tenkte ikke på sånt i det hele tatt.
Det eneste jeg gjorde ekstra var å begynne med folat.

Jeg derimot, er helt motsatt av alle dere. Jeg strevde virkelig for å bli gravid, og prøvde derfor å legge alt til rette for å være mest mulig fruktbar og en attraktiv "hule" for et lite barn.
*Spiste sunt, men også usunt av og til. Masse frukt og grønt, lite fett osv. Drakk nesten bare vann. Sjelden noe med koffein, bortsett fra et lite glass colalight av og til.
*Trent Yoga, gå turer
*Ikke røykt, slutta et år før jeg ble gravid
*Lest alt av info jeg kom over for  å bli gravid
*Tatt folat i laaaaang tid før graviditet inntraff...

Etter noen år så klaffa det.... Da hadde jeg nesten slått meg til ro med at jeg ikke kunne få barn.[:(]
Nå sitter  jeg her med magen struttende og bare higer etter å få føde så snart som mulig.

Jeg vet ikke om noe av alt jeg har prøvd og gjort og unnvært å gjøre vil ha noe å si, men jeg har iallefall prøvd mitt beste for å legge forholdene mest mulig til rette...

Nå er jeg ramla mer og mer av lasset. Pakker i meg sjokolade og snop, og spiser vel det jeg har lyst på mer eller mindre.[8D]

Hadde svart samvittighet da jeg fant ut at jeg var gravid, var jo 'litt sånn' på kjøret..Var sikker på at ungen måtte være skadet... Stumpa røyk og alt som var på flekken...

MYE AV DETTE er bare tull... HERREGUD blir nesten dårlig av og høre på alt man ikke skal og skal osv. Hva med de som jobber som frisører? De blir jo ikke sykmeldte av legen de? Og dem holder jo på med farging osv. Ingen som sa noe til meg heller. Hvordan tror dere det var i gamle dager????
ÆÆÆÆÆHHH.. får fnatt av sånne overhysteriske mennesker som ikke kan ta seg en kaffekopp fordi det ikke er "bra"....
Sorry hvis dette støter noen... men det er min mening! Lev livet og kos dere... men alt med måte...

Back
Topp