Følte meg sånn passelig mislykka som mamma nå!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Hentet lillemann i barnehagen nå, skjønte med engang jeg kom på parkeringsplassen at noe var galt. Gikk inn på avdelingen og hele avdelingen var stapp full av besteforeldre. Lillemann var den eneste som ikke hadde noen der og det kunn fordi jeg har helt glemt å nevne dette for mine foreldre og svigerforeldre[:(]
Lillemann vill som regel aldri hjem fra barnehagen, men i dag ville han det. For alle barna hadde jo besøk og var opptatt med det. I dag var det altså besteforeldre kaffe,
Jeg får ikke med meg noe jeg, jeg har glemt både fn dagen og julnisse festen.
Vi er to i turnus så her må det bestandig planlegges å sørge for at noen har lillemann når det kræsjer. Og jeg klarer rett og slett ikke å få med meg hva som skjer i barnehagen i tillegg.
Hvordan gjør dere det?[:(]

Huff, ikke noe godt å ha det slik [&:]

Jeg pleier å sjekke månedsplan når den kommer og så markerer jeg det i kalenderen.

Her går barna mine bare 50% - de går i barnehagen annenhver uke. Og barnehagen er SYKT dårlig på å informere om ting som skjer, skjer det noe den uken barna mine er der, så får folk vite det den uken de ikke er der. Så må alltid spørre, men er ikke alltid man tenker på det da. Så har kommet inn slik som deg jeg også, hvor barna mine var de eneste uten besteforeldre der [&o] Det er fæææælt!
Men jeg fortalte barna mine at jeg var lei meg for at jeg ikke visste at det var sånn dag, men at jeg lovet at neste gang skulle vi spørre Mimmi da. Og det var helt greit..

Men jeg har en kritt tavle på kjøkkenet hvor jeg skriver slike ting nå [:)][:)] (Og skriver å huske å spørre[8|])

Du kan anse deg selv som en dårlig forelder når du begynner å glemme hele ungen. Glemme å hente'n, f.eks. Det er rimelig kjipt. Inntil den tid kan du trøste deg med at du ikke er alene om å være en vimsekopp, og at det finnes månedsplaner.

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Du kan anse deg selv som en dårlig forelder når du begynner å glemme hele ungen. Glemme å hente'n, f.eks. Det er rimelig kjipt. Inntil den tid kan du trøste deg med at du ikke er alene om å være en vimsekopp, og at det finnes månedsplaner.

Nei heldigvis har jeg ikke klart å glemme å hente han[:)]
Og godt er jo det, jeg er en forferdelig vimsekopp. Fryktelig slitsomt egentlig...

Jeg og forklarte til lillemann at mamma hadde jo glemt å sagt at det var besteforeldre kaffe til nanna og at mamma var veldig lei seg for det. Vi skal kose oss masse her hjemme vi[:D]
Tavle bør jeg skaffe meg. Skriver som regel ting ned i min syvende sans, men siden jobben har fått ett mobil system så bruker jeg ikke den lenger. Det bør jeg jo kanskje begynne med igjen..

Kjøp deg en kalenderbok...skriv ned hva som skjer fremover så kanskje du husker det?? Det gjør jeg...var inne på barnehage siden og skrev ned ALT som skjer fremover[:)]

Du er ikke en mislykka mor[:)]

Huff det er fort gjort og glemme slike ting, du er nok ikke den eneste som klarer og glemme noe sånn.

Her henger mnd plan på kjøleskapet som jeg titter på hver morgen, slike dager som er viktige og få med meg setter jeg og på huskelapp på telefonen sånn at jeg er sikker på at jeg skal få det med meg.

Sender deg en klem[:)]

Jeg synes du skal si det til barnehagen som det er - at det rett og slett ble litt mye å huske på, og at du la merke til at sønnen din ble lei seg. Så kan du jo spørre om de ikke kan være så snill å gi deg en ekstra påminnelse når det er slike arrangementer?[:)]

Tror forresten du heller mer mot normal enn mislykket[;)]

ORIGINAL: JuliSol

Huff, ikke noe godt å ha det slik [&:]

Jeg pleier å sjekke månedsplan når den kommer og så markerer jeg det i kalenderen.

Sjekker mndes planen, legger det inn i kalenderen og mobilen med alarm. Også ringer jeg besteforeldre å spør med en gang[;)] De får heller vite det noen uker på forhånd enn at jeg utsetter det[:)]

Men er det virkelig vanlig med besteforeldrekaffe??? Hva med de som ikke har besteforeldre i nærheten, eller kanskje til og med alle besteforeldrene er gått bort?!

De nærmeste besteforeldrene til ungene bor to timer unna. Hva gjør man da?

sjekker månedsplanen, årsplanen flere ganger og skriver det ned på tlf eller annen lapp og henger den opp der jeg MÅ se den.

ORIGINAL: GudinnenSaga

Men er det virkelig vanlig med besteforeldrekaffe??? Hva med de som ikke har besteforeldre i nærheten, eller kanskje til og med alle besteforeldrene er gått bort?!

I denne barnehagen har de det hvert eneste år... Jeg tenkte på det jeg også, jeg er heldig som har en mamma som er arbeidledig og bor 30 min unna. Foreldra til sambo bor 1,5 timer unna så de får aldri vært med på noe sånt. Men selv om jeg er heldig er det viktig å gi beskjed til besteforeldrene da....[:-]

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Du får innvitere besteforeldrene på besøk hjemme hos dere i helga eller noe, spør han om han vil ha besteforeldrekaffe hjemme hos dere istedet.. Som et plaster på såret[:)] Kjøp inn noe godt som kjeks og bake en kake eller noe[:)]

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

Du får innvitere besteforeldrene på besøk hjemme hos dere i helga eller noe, spør han om han vil ha besteforeldrekaffe hjemme hos dere istedet.. Som et plaster på såret[:)] Kjøp inn noe godt som kjeks og bake en kake eller noe[:)]
g

De er her ofte de. Siden vi er to i turnus så koser han seg ofte med nannan sin. Så hun kommer til tirsdag og blir til onsdag.
Men jeg følte litt på dette når han var helt alene om å ikke ha besteforeldrene der i dag.
Takker for mange gode ord og det er godt å høre at det er helt normalt å glemme noen ganger...

Huff, skjønner deg veldig godt. Fikk litt vondt av deg, men noen dårlig mamma er du da vel ikke for det.
Hender da at jeg mister hodet mitt innimellom også.[:-]

Uansett, syntes det er en greie som nesten burde avskaffes i bhg. Kan man ikke heller ha en familiekaffe istede, det har vi. Da har man litt flere alternativ om hvem som kan være med.
Er jo som sagt ikke alle som har besteforeldrene sine tilgjengelig. Uansett hvilken grunn det er.

ORIGINAL: GudinnenSaga

Tar med andre som betyr noe for ungen. Tanter, onkler gode venner etc. Dette står det alltid på invitasjonenen i bhg. til lillegutt.

Synes du skal finne frem den 7.sansen din igjen. Det er menneskelig å glemme og du er ingen dårlig mor. [:)]

Heng opp en tavle et sted du ser ofte.. Så skriver du opp hver uke hva som skjer !!
Ikke noe dårlig mor fordet, men du må bare lage enkle huskelapper til deg selv [:D]

Back
Topp