Følte kje d.....

Chante86

Flørter med forumet
Jekk så bra hos legen idag :( Asså ud i fra d så eg e 6+3 så viste d seg på ul (utvendig) at forster sekken va mindre ud i fra di ugene eg e,men an meinte på at eg va nogen dager mindre... Hmm kan kje sjønna d,fekk derfor haste time innen 2 døyn te innvedig ul hos gynokolog! Så eg kjenne eg grue mg max ihel... Fekk ny time neste tirsdag hos legen å då sko jaffal sekken ver oppte 2-3 cm! Vist den kje he voks nge på ei uga e darr kje nge håp så an sa... Men eg for forsatt tenka posetift å kje ta sorgene på forskudd... Men d e kje lett for d...

E d nogen andre så he hatt d probleme?? Ang at sekken he våre litt liden??

D kan gått ver... For bare vente å se til i morgen... Eg sa te legen at eg orke kje å venta ei uga i uvisshet,derfor satt han mg opp på ein haste timen... For bare krysse fingrene..

leste litt på nette ang dette å då va d flerne så hadde skreve te andre så lurte - at egget kan feste seg senere enn vanlig? Det kan gå i dvale en stund før det fester seg, og da vil du være kortere på vei enn du egentlig skulle vært,kan jo vær nge me d oxo... Jaja for bare se... :)

Utvendig ul så tidlig hørtes rart ut... Men han mener du bare er noen dager mindre på vei. Kan fort stemme det. Ingen vet nøyaktig når egget er befruktet og festet seg...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Utvendig såå tidlig... det hadde j nekta!

Hadde kje nekta han for å sjekka.. Han e jo ganske dyktig å e ein a dei beste her i byn...
Men han he kje sånn mordærnt ul greier heller,å kje he an sånn greier te å ta innvedig ul me,sjøl om an e gynokolog i tilegg... Men nå ska eg sannsynlig te ei imårå så ska ta innvendig på mg så då gjennstår d bare å se der... Va jo haste time innen 2 døyn så eg hb jo eg for komma inn imårå :)

Altså han konne kje se nge,kun at forstervann sekken va litt mindre enn d den egentlikt skolle ver te at eg va i uge 6+3....

Håpa innvendig ul vise ei fin lita spira på vei!

Ser at du skriver du er 6+3 og har vært på UL?

Jeg er 4+0 i dag og har ennå ikke kontaktet legen. Aner egentlig ikke hvordan jeg skal gå frem, ettersom dette er mitt første barn?

Legen sa (når jeg var der tidligere for noe annet) at når jeg ble gravid behøvde jeg ikke å komme dit å ta test, fordi testen hjemme var like sikker.. Men når skal jeg bestille legetime?? Og, hva skjer første legetime?

Er det legen man går til først, når kobler man jordmor inn??

Håper noen kan svare meg :-)

Hva som skjer første legetime vet jeg ikke. Men de anbefaler å ha første kontroll mellom uke 8-12, så du kan nok drøye det en god stund. ;)Jeg skal på første time hos jordmor i neste uke og da er jeg 10+2.

Du ringe bare til legen å sier i fra at du er gravid,der du for ut svangerskaps papier samt ta med deg en urin prøve... Etter lege besøke kan du ringe jordmor å få en time... :) Om legen sjekker deg der er jeg litt usikker på men vekt,høyde,blod trykk osv sjekke di kver gang å skrives inn i papire...

Back
Topp