Følte du deg vel i din gravide kropp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
For de fleste gravide oppleves svangerskapet som en spennende tid. Men det er ikke uvanlig at vi hører fra gravide at de ikke trives med å være gravid. De kjenner ikke igjen sin egen kropp, de synes det er vanskelig at de legger på seg, og at kroppen påvirkes på måter de ikke liker.

Les jordmorbloggen her

Eg følte meg ikkje noe særlig vell. Og dette var ikkje pga at eg gikk opp så mye i vekt, men følte meg aldri gravid. Følte eg ikkje fikk en fin baby mage. Ellers likte eg å gå gravid, og de 20 kg eg gikk opp plaget meg ikkje

Følte meg veldig komfortabel i kroppen min, likte hvordan magen gjør at jeg føler meg veldig feminin og da bryr jeg meg ikke hvordan resten av kroppen ser ut. Elsker å pynte meg med kjoler og slikt når jeg går gravid :)

Jeg var veldig glad i gravidmagen min. Men bekkenløsning og vonde heler gjorde at jeg ikkr orket å trene. Følte det var litt kjipt at lår og overarmer ble slappe. Men brydde meg ikke så mye. Værre å komme igang med oppstramming nå...

Jeg følte meg vell, men savnet å se mer gravid ut. På jobb så ikke folk at jeg var gravid (er sykepleier og bruker sykehusklær på jobb) da jeg var over 30 uker. Men fødte i uke 35 og rakk aldri å bli stor og høygravid. Gikk ned 3 kg mens jeg var gravid fordi jeg var i dårlig form. Syns det var stas å se magen bli større ;)

Følte meg helt knall dette svangerskapet da jeg veide 40 kg mindre enn forrige graviditet.. :) fikk stor og fin mage, men det var kun en basketballmage ;) fikk ikke noe ekstra annet enn magen.. gikk opp 8kg.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Følte meg vel hele svangerskapet, gleder meg til å gå gravid igjen (selv om det ikke er noen garanti for at det blir likt ;))

Ja, følte meg nydeli med kula! :) gleder meg til å gå gravid igjen!!

Back
Topp