Følsomme brystvorter...

Adele85

Blir kjent med forumet
Jeg er 38 uker på vei og har sinnsykt følsomme brystvorter og det brune rundt selve knoppen klør veldig hele tiden. Da lurer jeg på,hvordan i all verden skal det gå bra å amme da??? Med tanke på at jeg kommer vel til å bli sykt sår med engang. Jeg fikk ikke til amming med første barnet pga keisersnitt og komplikasjoner etterpå, men jeg pumpa meg og fikk sykt mye melk. Så håper jeg kan amme denne gang. Er det noen som har erfaringer og tips som kan hjelpe meg med amming?
 
Jeg har ingen erfaringer å dele, men dytter for deg.

Sender noen oppmuntrende tanker da det jo ikke er garantert at du får såre brystvorter... Kanskje det du går gjennom nå er din kropps forberedelser?
 
Det at du har følsomme brystvorter nå, er helt vanlig og trenger ikke bety at du blir sår ved amming. Spør om råd på barsel for å unngå sårhet når du begynner å amme; mitt beste tips er lufttørking etter hver amming. [:)]

Lykke til!
 
Et tips,rull brystvortene dine mellom fingrene litt sånn nå før fødselen.
Jeg har gjort dette LENGE,gjorde det sist også,og fikk *BANKIBORDET* ikke såre brystvorter altså [;)]
 
ORIGINAL: Nøtteknekkern

Et tips,rull brystvortene dine mellom fingrene litt sånn nå før fødselen.
Jeg har gjort dette LENGE,gjorde det sist også,og fikk *BANKIBORDET* ikke såre brystvorter altså [;)]



lurt råd!!! fikk kommentaren, men kjære vene har du ikke herda brystvortene dine på forhånd når jeg var på barsel sist og satt og anstrengte meg for å ikke rive lillegutt av puppen, da lærte jeg at det er lurt og forbrede seg litt på amming...
Men legger til at amminga gikk veldig greit altså bare jeg vente meg litt til følelsen, det er litt rart når de suger for første gang, var flink til å la puppen tørke etter amming og amma uten problemer frem til storebror var 15mnd[:)]
 
Jeg har fått en lanolinsalve av jm som jeg ruller og masserer med sånn innimellom. Litt ømt og klinete er det, men tror det absolutt er verdt å herde de litt[:)]
 
Takk for tips damer,hadde ikke peiling på at man skal/bør herde de selv på forhånd. Trodde egentlig kroppen gjorde en del selv,for med første klødde jeg ikke eller var følsom og det brunne rundt knoppen var mye tykkere enn nå før fødsel. Men det skal ikke mye til før jeg lekker nå da, så blir vel bare søl hvis jeg begynner med puppe rulling nå he he[;)] Men verdt å prøve.
 
Gjør det mens du står i dusjen feks,så slipper du klin.
Jeg lekker som ei sil selv,det jeg gjør hehe [:D]
 
hei :)
jeg lurer på en ting, hvordan merket dere på kroppen at dere skulle teste?
nå ved forrige mens så følte jeg at det ikke var ordentlig mens fordi jeg fikk en blødning som fylte en tampong.. og etter det brukte jeg bind da kom det ingenting

det er også en ting til jeg har merket, som i det siste det skal nesten ingenting til før brystvortene blir "såre" om man kan si det..

blir ikke lei meg om det er noe der men, aner ikke hva jeg skal kjenne etter siden jeg aldri har vært gravid før
 
Back
Topp