Følger magen "boka"?

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
For flergangsfødene er det ofte normalt at livmora vokser litt fortere i starten, for noen iallfall. Likevel henger mange helsepersonell seg opp i hvordan man ligger an iforhold til fasiten. Ta livmoren som eksempel da, i uke 14 skal toppen av livmoren befinne seg 8-10cm under navlen, ca på høyde med hoftebeina. Og først i uke 17 to fingerbredder under navlen...

Jeg er 14 uker, og toppen av livmoren min er ca. 3 fingerbredder under navlen. Jeg har vært på 2 ultralyder siden graviditeten ble oppdaget i uke 12+1...og det er kun en inni der. Likevel måtte jordmor og gyn på sykehuset bare sjekke for sikkerhetsskyld at det bare var en da dette var ganske unormalt...enda jeg kun var inne for å sjekke magen pga blødninger etter litt tull med ungene.

Jeg er 15+2 og livmoren min er ikke langt unna navelen for å si det sånn:p så er nok ikke alle som følger den fasiten:) verken jordmor eller han jeg var på ul hos har sagt noe om det:)

Hos meg hadde ikke livmor kommet opp fra symfysen i uke 13 enda, men slik var det sist også. Jeg hadde også sett for meg at magen ble gigantisk raskt denne gangen da jeg ble gravid 9 mnd etter fødsel. Så merkelig at de ikke tar hensyn til det? Det står jo overalt på nettet når man søker på ting, at flergangsfødende blir større raskere? Men har det vært slik alle gangene for deg? Dette er vel din 4.?

Det MÅ da være individuelt m tanke på hvor høy man er, hvor lang overkropp osv... Min vokste mye raskere m nr to og denne gangen m nr tre... M hun jeg venter nå ble jeg gravid når lillebror var 7 mndr. Gir seg selv at det går raskere da :-p

Da jeg var hos legen på 1 svangerskapskontroll. Altså 12 uker, så letet han etter hjertelyden langt under navlen.
Fant ingen lyd så måtte frem med ul apparatet, og der så vi babyen oppe med navlen min, måtte holde ultralyden på navlen for å få "signaler" :p.
Kun èn inni der som jeg er klarover ;) De har nok en fasit de følger, men ingen regler uten unntak ;)
Dette er min nr. 2 :)

Jeg var hos JM i forrige uke, 14+4, da var jeg ca 9 cm. Dette er tredjemann..
Det kan jo hende du venter tvillinger, men at siden det var så tidlig, så gjemmer den ene seg ;)
Men vi er jo forskjellige, noen er større mens andre mindre.

Jeg var 13+4 da jordmor kjente på magen, her er kanten på livmora ca tre fingerbredder under navlen. Mitt 3 sv.skap. Jm sa ingenting på det. Hun trudde bare morkaka lå foran og at dette kunne bidra til litt større mage. Jeg venter bare en ;)

Det stemmer ikke helt med min mage i hvert fall... Var hos jordmor i går, og hun sa kanten var rett under navlen. Er førstegangs, og 15+5 i dag.

En ting jeg har lært om svangerskap: man følger aldri boka! :P

Det er sykehuset som styrer! Legen bare lo av det i dag. Har sf mål på 17 cm, målt i dag og sniktitten viste bare en fremdeles. :)

Er 14+4 idag og livmora mi er oppe ved navlen. Ikke under, akkurat i navlehøyde. Er andregangs. Har ikke vært hos jm, skal dit ila 2uker. Var hos legen for to uker siden.

For flergangsfødene er det ofte normalt at livmora vokser litt fortere i starten, for noen iallfall. Likevel henger mange helsepersonell seg opp i hvordan man ligger an iforhold til fasiten. Ta livmoren som eksempel da, i uke 14 skal toppen av livmoren befinne seg 8-10cm under navlen, ca på høyde med hoftebeina. Og først i uke 17 to fingerbredder under navlen...

Jeg er 14 uker, og toppen av livmoren min er ca. 3 fingerbredder under navlen. Jeg har vært på 2 ultralyder siden graviditeten ble oppdaget i uke 12+1...og det er kun en inni der. Likevel måtte jordmor og gyn på sykehuset bare sjekke for sikkerhetsskyld at det bare var en da dette var ganske unormalt...enda jeg kun var inne for å sjekke magen pga blødninger etter litt tull med ungene.
Jeg er 15 uker, og livmor stopper rett ved navlen, så da vet jeg ikke hva de kommer til å si om magen min :-P

Back
Topp