Følger Hcg hjemme?

VilBliGravidiApril2019

Flørter med forumet
har fått skrekkhistorier om folk som forteller over at de har hatt biokjemisk graviditet eller mistet tidlig. Vakgte derfor å teste og følge hcg hjemme. Helt klare fine og positive tester men av en eller annen grunn er kveldtesten litt sterkere enn på morgenurinen. Har noen opplevd det samme og har gått bra??

Plz ikke kom med negative historier og forklaringer, orker ikke skrekkhistorier ❗❗❗❗❗️Er første gangsgravid.
 
har fått skrekkhistorier om folk som forteller over at de har hatt biokjemisk graviditet eller mistet tidlig. Vakgte derfor å teste og følge hcg hjemme. Helt klare fine og positive tester men av en eller annen grunn er kveldtesten litt sterkere enn på morgenurinen. Har noen opplevd det samme og har gått bra??

Plz ikke kom med negative historier og forklaringer, orker ikke skrekkhistorier ❗❗❗❗❗️Er første gangsgravid.

Mine tester både nå og i forrige fullførte svangerskap er sterkere på kvelden. Første positive test var på kvelden, og morgen etter var den helt blenda... Se litt på fargen på urinen før du dypper testen, er det veldig lys farge på urin, er den heller ikke veldig konsentrert. Jeg har alltid mørkere urin på ettermiddagen/tidlig kveld, enn ellers på døgnet.

Også skal jeg legge til noe (som jeg vet er logisk, men følger det ikke selv :wacky:)
Hvis man vil følge med på at hcg stiger så burde man egentlig ikke teste oftere enn annenhver dag, like mange timers hold og lite væskeinntak, og helst med samme type test.

Jeg er en skikkelig testetøs, og klarer knapt å gå på do uten å tisse i en kopp og dyppe en pinne nedi... Men jeg blir ikke veldig redd om testen på morgen er svakere enn testen dagen før var.
 
Den sikreste og egentlig eneste pålitelige måten å sjekke stigning i hcg, er ved blodprøver hos lege.
Tester kan ha ulik mengde fargestoff, urinen har ulik konsentrasjon.

Du har fått positiv test. Forhold deg til det inntil kroppen sier noe annet :)
 
Hvis du har klare å fine tester, bare med ulik syrke, så er det neppe noe å være redd for. Det varierer med farge i testene og det varierer hvor konsentrert urinen er. Mitt motto er at en strek er en strek! Hvis du er urolig og stresset så legg vekk testingen å ring heller jordmor. Hun kan nok hjelpe deg og komme med gode ord❤️
 
Jeg testet på tirsdag fikk 1-2 uker gravid.
Testet igjen idag (4+3) får fortsatt 1-2 uker gravid.
Har tatt blodtest venter på svar. Men er livredd for at noe er galt. :( :( :(
 
Back
Topp