Følger du samme "tema" på barna dine?

Vi har bare ett barn, men alle de andre navna vi liker er i samme sjanger
 
Våre navn matcher [emoji4] har valgt tradisjonelle, kjente navn, som er sånn midt på treet populære år etter år.
 
Ja:) Men det er jo opp til meg å velge hva mønsteret skal være:p
 
Ja, samme bokstav. Men det var faktisk helt tilfeldig lurer litt på om vi må fortsette med den samme bokstaven med tredjemann
 
Alle fire har navn som fungerer på mange språk. Og alle navnene er uten R. Det er de fellestrekkene jeg kommer på [emoji4]
 
Alle fire har navn som fungerer på mange språk. Og alle navnene er uten R. Det er de fellestrekkene jeg kommer på [emoji4]
Vi tenker også internasjonalt og uten R, vi har en sønn og ønsker et barn til og har både guttenavn og jentenavn klart som følger de kriteriene :)
 
Nei, har valgt navn jeg synes barna kler rett og slett. 2 av navnene er funnet bakover i slektstreet da! Så er en liten sammenheng der kanskje :)
 
Ja, her har vi internasjonale navn på begge :Heartred
Nestemann vil få et internasjonalt navn også!
Men det viktigste er tross alt at navnene passer sammen, om man skulle gå for en annen vri på neste barn :)
 
Jeg tenker det viktigste er at man velger et navn man liker, og som man tror barnet vil trives med resten av livet. Den største delen av livet lever de jo "på egen hånd", altså uten å være direkte sett sammen med søsken. Så at søskennavn passer sammen, syns jeg ikke er viktig. For meg er det mye viktigere at det klinger godt med etternavnet. [emoji4]
 
Her har begge fått korte navn som begynner på vokal. De har og samme antall stavelser. Det var ikke bevist, tror det er mer at vi liker sånne navn (det er flere navn jeg syns er fin som møter samme kriteriene). Det gjør også at de klinger godt sammen. Men først og fremst har de selvfølgelig fått navnet sitt fordi vi syns det er fint [emoji846]
 
Vi liker navn som ikke er såååå vanlig selv om sønnen vår har ett ganske vanlig navn egentlig. Det viktigste er at det kan uttales på de fleste språk da vi er en familie fra forskjellige land.
 
Her blir det norrøne navn,men ikke fordi det er norrønt,men fordi vi liker de navnene best:)
 
Begge har navn med tre bokstaver og to stavelser, syns de klinger godt sammen. Sliter med å finne navn til nr 3.
 
De starter på samme bokstav, egentlig helt tilfeldig at det ble slik. Standard navn som jeg tror man finner i stort sett alle generasjoner.
 
Neeeiii...første har mer internasjonalt navn mens andre får norsk naturnavn :wideyed: Men synes de passer fint sammen, og starter på samme forbokstav :)
 
Har ikke noe tema på mine to, men har hatt fokus på at de skal passe sammen. Også syns jeg også det er litt rart med veldig forskjellig lengde på navnene, som Ada og Maximillian. Så ungene sine navn skiller bare 1 bokstav i lengde :p
 
Back
Topp