Følger du retningslinjene til Matportalen om mat i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Følger retningslinjene nærmest pinlig nøye. De er ikke så kompliserte og forferdelig at det gjør noe.

Selv om jeg har savna mugg ost på brødskiva en del i perioder...

Følger retningslinjene her også, synes ikke det har vært vanskelig egentlig. Men innrømmer at saltpølsa som gubben har på skiva lukter farlig godt [emoji23] Men føler ikke jeg lider no nød akkurat.

Men lurt på en ting.. Er det greit å spise f.eks saltpølse når man ammer? Vil ikke event bakterier gå over til melka? Kanskje dumt spørsmål, men bare no jeg har grubla på

mannen er glad i salami, og jeg kjenner jeg har fryktelig lyst på når han spiser det.... men det går bra! selv om jeg egentlig ikke tror at en skive skader baby'n noe om jeg skulle falle for fristelsen. Men når fødselen er ferdig, da skal vi rett på butikken å handle det! og brie! :P

mannen er glad i salami, og jeg kjenner jeg har fryktelig lyst på når han spiser det.... men det går bra! selv om jeg egentlig ikke tror at en skive skader baby'n noe om jeg skulle falle for fristelsen. Men når fødselen er ferdig, da skal vi rett på butikken å handle det! og brie! :p
Planlegger det samme altså :D grovt nybakt brød med smør, salami og brie :Heartred

Følger retningslinjene om hva man ikke bør spise.
Det går stort sett helt greit, men savner elgpølse og fenalår.

Følger anbefalingene, men hender det blir en kopp kaffe eller 2 for mye. o_O
Men kjenner jeg savner spekemat! Begynte å gråte på butikken for et par måneder siden når jeg skulle kjøpe med meg pålegg. Det eneste jeg hadde lyst på var fårepølse. :rolleyes:

Søtpotetsuppe med chorizo i [emoji173]️
Steker chorizoen før den koker med suppa siste minuttene (etter oppskriften), helt nydelig [emoji4]

Følger retningslinjene ja. Syns ikke det er spesielt vanskelig. Eneste jeg av og til savner er, som flere her, spekemat.

Følger de. Men kjenner jeg har lyst til å rappe brødskiva til elevene mine når de har salami på:p Og 17.mai var fæl uten spekemat...;)

Jeg spiser salami, men passer på at den ikke har vært åpen lenge. I perioder med den verste kvalmen har knekkebrød med salami vært det eneste jeg har orka tanken på å spise, og da har det blitt det jeg har spist. Alternativet ble å ikke spise noen ting. Jeg drikker ikke kaffe, men cola har det nok blitt litt for mye av i perioder.

Spiser ikke noe av det på "ikke lista".
Men blir nåkk litt for mye koffein noen dager :/ men prøver å begrense det. Spiser nåkk heller ikke så Sundt som jeg burde [emoji849] men lever ikke på junk heller da.

Spiser heller ikke noe på "dont's". Spiser sunn og god mat, men en hau sjokolade og smågodt i tillegg.... [emoji4]

Back
Topp