Følger du retningslinjene til Matportalen om mat i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Eller gjør du som du føler for selv? Som f.eks. å spise salami, bare så lenge den er nyåpnet e.l.?

Jeg prøver å være flink, og har kun syndet et par ganger når jeg har spist medium stekt biff. Den har i det minste vært fryst først. Også spiser jeg nok for mye søtsaker hvis jeg skal være helt ærlig med meg selv

Stor sett (på de fleste områder, men spiser litt for mye søtsaker.)

Stort sett, men har nok gått på en smell eller to i starten. Og som de over, antageligvis for mye søtsaker..

Har fulgt det meste, eneste jeg synder på er pepsi maxen [emoji23] den er veldig vanskelig å bli kvitt når det er det eneste jeg ikke spyr av når kvalmen kommer. Og ellers har det vel blitt litt mye søtsaker den siste tiden ja [emoji23]

Ja, har vært ganske nøye! Men sånn er det kanskje når det er prøverør, siden veien for og bli gravid er litt tyngre enn vanlig :-)

Jepp. Orker ikke å påføre meg selv muligheten for livslang dårlig samvittighet.. eneste er nok at jeg slurver litt med vitaminene mine *måhuskepååtaikveld*

Eneste jeg kunne fått litt dårlig samvittighet for er at jeg kanskje spiser litt mye godis. Men skal skjerpe meg fremover siden jeg fikk et stort barn sist :)

Prøver å følge det til punkt og prikke når det kommer til oster, kjøtt og sjømat. Og ikke minst med hva man spiser på ferie i sydlig strøk. Nå er jeg blitt litt mere bevisst på at det kan være greit å få i seg litt mere av melkeprodukter, så jod nivået holder seg greit. Men som andre skriver over så har nok jeg også syndet med for mye søtt.

Jeg har vært veldig nøye, bortsett fra at det gjerne har blitt litt mye søtt. Men det har vært nå de siste to ukene, har fått skikkelig craving for det.

Er egentlig nøye, for det om det kan bli litt for mye søtsaker og Coca-cola i helgene.

Ja er flink å unngå det jeg skal, men har syndet noe på godisfronten. Blitt litt mye søtsaker så denne uka har jeg forsøkt å ta meg selv i nakken. Jeg er dog ikke like flink til å følge rådene for hva man skal/bør spise. Det blir nok totalt for lite grønsaker tror jeg og fisk er sjeldent. Det blir fem om dagen, men ikke alltid fem ulike sorter da. Men jeg tar Omega 3 daglig og multivitaminer, bør i større grad kompensere for fiskemiddag med makrell i tomat. Spiser ellers ikke spesielt fet mat. Har de siste dagene hatt mer fokus på melkeprodukter etter at jeg leste om jod her på babyverden.

Ja er flink å unngå det jeg skal, men har syndet noe på godisfronten. Blitt litt mye søtsaker så denne uka har jeg forsøkt å ta meg selv i nakken. Jeg er dog ikke like flink til å følge rådene for hva man skal/bør spise. Det blir nok totalt for lite grønsaker tror jeg og fisk er sjeldent. Det blir fem om dagen, men ikke alltid fem ulike sorter da. Men jeg tar Omega 3 daglig og multivitaminer, bør i større grad kompensere for fiskemiddag med makrell i tomat. Spiser ellers ikke spesielt fet mat. Har de siste dagene hatt mer fokus på melkeprodukter etter at jeg leste om jod her på babyverden.
Vi bestemte oss i går for å ha fast fiske middag hver tirsdag og torsdag framover. Jeg har heller ikke vært så flink på den fronten eller med grønnsaker, så der er vi to.
Virker nesten som om det er flere her inne som har falt inn i en godis periode :bag:

Vi bestemte oss i går for å ha fast fiske middag hver tirsdag og torsdag framover. Jeg har heller ikke vært så flink på den fronten eller med grønnsaker, så der er vi to.
Virker nesten som om det er flere her inne som har falt inn i en godis periode :bag:

He he ja :happy: For meg er det is og sjokolade som har vært svakheten.

Ja, unngår å spise det som blir frarådet å spise. Og har et normalt og relativt sunt kosthold. Før jeg ble gravid spiste jeg faktisk ikke godteri og andre søtsaker, men nå har jeg skeiet helt ut [emoji87]

Back
Topp