Følger du opp vaksiner til deg selv?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Ungene får jo tilbud om vaksineprogram, de fleste takker vel ja. Vaksinerer du deg selv? Hvorfor/hvorfor ikke?

Stivkrampe firdi jeg holdt på med hest. Ellers skal jeg ikke trenge påfyll av noe spesielt :)

Fikk beskjed av legen om at jeg ikke trengte det. Litt rart igrunn.

Ja, jeg har astma og er veldig mottakelig og blir sykere enn folk flest.

Kun i forbindelse med reise, og nå har jeg akkurat tatt påfyll så jeg har visst det man burde ha tatt i noen år nå :-)

Gjør ikke det, men føler jeg burde. Litt dobbeltmoralsk å vaksinere barna, men ikke følge opp selv.. Samtidig har jeg per nå ikke økonomi til det, så får heller se hva jeg føler for om noen år:)

Stivkrampe firdi jeg holdt på med hest. Ellers skal jeg ikke trenge påfyll av noe spesielt :)

Hvor lenge holder stivkrampesprøyta? Jeg har også et hesteliv, men har ikke tatt en eneste vaksine på mange år :o

Har nok vært litt sløv der, er jo noen som bør friskes opp hvis effekten går ut. Jordmor sa at noen varte livet ut da, så var ikke nødvendig å friske opp. Blodprøvene nå viste i alle fall at jeg enda var beskyttet mot rubella. :p

Hvor lenge holder stivkrampesprøyta? Jeg har også et hesteliv, men har ikke tatt en eneste vaksine på mange år :eek:

De anbefaler å oppfriske den hvert 10 år har jeg fått høre, men folk som er rundt dyr, eller jobber med jord hvert 3-5 år :)

Man bør vel egentlig revaksineres hvert tiende år for å være sikker, men nei, jeg er ikke flink til det. Eneste vaksina jeg har fått etter jeg er blitt voksen er stivkrampe, sånn bortsett fra mot pneumokokker og influensa

Følger opp i forbindelse med reiser til eksotiske reisemål, så er oppdatert på d meste! Skulle ta en hepatitt i sommer, men skal få ny innkalling til den neste år, når jeg er ferdig med graviditet og amming, sånn for sikkerhetskyld! :)

Ja gjør det og når jeg får lov skal jeg fylle opp med polio, difteri og stivkrampe.
Skulle fylt opp med hepatitt B også, må også få mannen til å ta den!

Tok diverse vaksiner for 4-5 år siden i forbindelse med reiser til eksotiske strøk, så jeg tror jeg er rimelig oppdatert der men mulig noen av dem bør fornyes igjen. Men med en toåring i hus og en baby på vei, blir det lite eksotiske reiser på meg, så med unntak av influensavaksine blir det nok fort noen år til neste gang jeg tar noen vaksiner.

Har ikke tatt noen vaksiner ettet jeg sluttet på skolen

Jepp.

Fikk MMR i fjor, samt ymse andre i forbindelse med jobb og IVF :)

Jeg tok stivkrampesprøyte for noen år siden, da jeg ble bitt ved et uhell under lek av valpen vi hadde. Men det er nok 11 år siden nå.

Jeg sjekket opp i fjor ang revaksinering av mmr osv siden jeg jobber i bhg, men fikk beskjed at siden jeg hadde tatt det var det ikke nødvendig.

Vi er ikke ute og reiser, så har ikke fått vaksiner i den forbindelse

Back
Topp