Følger dere søvnapp??

Rose88

Betatt av forumet
Har appen BabyNaps og prøver å følge de sovetidene der, men ofte går det ikke. Enten sover babyen for lenge slik at det blir for tett oppi anbefalt tid for neste dupp, eller så sover hen for kort slik at hen blir trøtt tidligere. Skal jeg følge den appen slavisk så må jeg jo vekke babyen hvis hen sover for lenge..

Følger dere app?

Nei, følger ikke app.
Men logger søvn i app, BabyDayBook, og så ser jeg på mønsteret der, som gir bittelitt forutsigbarhet. De to jeg har hatt til nå har hatt stabile søvnsykluser på ca 40 minutter, dvs lurene varte alltid 40 minutter - 1 time 20 minutter - 2 timer - 2 timer 40 min - eller 3 timer 20 minutter, men av og til sov de én eller to sykluser ekstra i forhold til dagen før.

Bruker Nappen og den tilpasser seg babyens søvn basert på dataene jeg legger inn. Fungerer godt for oss.

Nei, ikke gjort det! Det gikk jo å ja baby før apper også så hvis det stresser det, så bare dropp det. :) føler babytid frem til 1,5 år er sånn: ah, nå er vi inne i en slags forutsigbar rutine. Også dagen etter - HELT nytt opplegg :hilarious:

Brukte Huckleberry til å logge søvn og bleier. Kom opp anbefalt neste hviletid basert på stå opp/leggetider og hvor mange hviler til dagen, men fulgte den ikke slavisk.

Nei har ikke brukt å gjøre det, høres slitsomt ut. Når de er små har regelen vært maks 2 timer våken før neste dupp. Når de blir eldre er det rutiner :)

Jeg likte bedre å følge med på at baby hadde ca like lange wake windows, det funket for min baby. Men han var stort sett våken i lengre strekk enn de andre babyene i barselgruppa, alltid den første til å droppe en lur og har alltid hatt lavt søvnbehov, så jeg måtte finne wake windows som funka for han, det hjalp ikke å bruke det som «stod på Internett». Så brukte jeg mer og mindre aktivt i perioder. Hvis jeg visste jeg hadde en slitsom dag, prøvde jeg å følge ekstra med, hvis jeg hadde planer som kræsjet, så ble bare lurene som de ble. Justerte lengden litt etter dagsformen hans og hvis han sov ekstra kort/ekstra lenge.

Nei det har jeg aldri gjort med mine 3. Jeg har fulgt babyens behov for søvn/hvile og holdt meg til det. Fungert helt fint,

Oi, er det en greie? :bag:
Jeg har bare sett an babyen, og lagt etter behov og magefølelse.

Aldri brukt til noen av mine. Ser an babyens behov. Veldig varierende når han står opp om morgenen og selve lengden på lurene kan også variere. Han har for tiden en våkentid på maks tre timer før han trenger å hvile igjen.

Aldri hørt om. Aldri sett behovet for. Det hadde nok stresset meg mer enn å hjulpet meg. Ser jo på babyene når de trenger hvile, og lærer en fort å kjenne. Så følger jeg bare babyens rytme og behov. Det vet jeg. At når jeg starter å se en fast rytme hos baby, skal jeg garantere deg at den endrer seg få dager etterpå

Følger ikke søvnapp, og har eller aldri brukt app for å loggføre amming, bleieskift osv. Har overhodet ikke følt behovet, og synes det ser mer stressende enn nyttig ut å skulle huske å notere alt mulig baby gjør.

Back
Topp