Følger dere best i test?

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Når innkjøp skal gjøres, sjekker dere hva som er best i test og kjøper ut i fra det? Eller er det andres erfaringer som spiller inn? Økonomi har jo også endel å si.

Kommer an på hva det er. Leser tester og ser på kriteriene til hvorfor de har valgt den og den testevinnereren. Ofte stiller jeg helt andre krav enn det testen har gjort (f.eks. ift. barnevogn). For det meste kjøper jeg utifra pris (kjøper mest brukt) og etter hva jeg leser andre har erfaring med.

Jeg leser noen tester, men brukererfaringer /anmeldelser/anbefalinger er vel så viktig, og egentlig viktigere. Leser ofte gjennom brukeranmeldelser på Amazon (også for ting jeg ikke kjøper derfra, men fra norske nettbutikker, fordi det er så mange som skriver der).

Når det gjelder sikkerhet, som med bilstoler og solkrem (i fbm hormonforstyrrende stoffer i sistnevnte) forholder jeg meg til Forbrukerådets tester.

Andre tester er ofte mangelfulle eller kommersielle. De kan ha latt være å teste aktuelle produkter, eller fokuserer på bare ett aspekt ved produktet og ikke på det som er viktig for meg.

Back
Topp