følger dere aldersanbefalingene

• Trådstarter Trådstarter snupsidupsi
  • Opprettet Opprettet
S

snupsidupsi

Guest
på leker til barna?

Hvis det står at lekene ikke er for barn 0-3 år eller at puslespillet er fra 4 år osv?

Eller ser dere leken an og barnet deres an?

Nei, kjøper det jentene mine liker! [;)]

Ser det an.

jeg har mange leker til mi jente som det står er for barn eldre enn det ho er.

Ho blir tre år i februar. I kalendergave gav jeg henne småperler selv om det står at det er fra 5 år. Sitter alltid sammen med ho når ho perler. Kjenner ho så godt at ho ikke kommer til å putte noe i munnen eller nesa.

Ho synes og det er veldig gøy og leke med barbiedukkene jeg har spart fra da jeg var liten selv om ho er "for liten" aldersmessig.

Noen leker er og gøye selv om ho er "for gammel" til de.

I det hele og store virker det jo ikke som om barn under tre år skal leke med noe som helst!!!!!

ser det an. Barn er forskjellige[:)]

Ikke i det hele tatt. Er altfor dårlig til å passe på når jeg tenker meg om. Her leker alle tre med smålego selv om de to minste er for små, og den minste putter i munnen innimellom[:-]

ORIGINAL: fairy

Ser an.[:)]

jeg ser an, men kjøper ikke vanlig lego til han ennå, og ikke babyleker heller lenger [:D]

Ser det ann, kjøper ikke noe som er fra 3 år med små deler osv..![:)]

Jeg ser det an.
Har en datter som ligger litt før enn de anbefalingene.
eks. Leker heeelt fint med duplo og hun er 11 mnd. Og det er fra 1,5 år

Jeg kjøpte makka pakka, hopsideisi og hinkel pinkel bamser til minstejenta mi (20mnd) og ho ELSKER de!! De er på str med en liten brusflaske, og det står at de ikke er for barn fra 0-3 år... HALLO??

På pusslespill har vi gått over aldersgrensen pga at de som er beregna for ho er for lette for ho. På andre leker går vi stort sett etter anbefalingene.

ORIGINAL: smash

Jeg kjøpte makka pakka, hopsideisi og hinkel pinkel bamser til minstejenta mi (20mnd) og ho ELSKER de!! De er på str med en liten brusflaske, og det står at de ikke er for barn fra 0-3 år... HALLO??

Akkurat! et godt eksempel! Bamser liksom?! Hva skal barn under tre år egentlig leke med?

ORIGINAL: snupsidupsi

Akkurat! et godt eksempel! Bamser liksom?! Hva skal barn under tre år egentlig leke med?

Ja, helt teit.. En av grunnene er jo at knapper og sånn kan løsne, men her er øynene sydd, ikke knapper.. Så teit å sette aldergrense der da..
Jenta mi ELSKER puslespill, og ho har kun 60 brikker, hvis ikke blir det for lett. 60 brikker er 5 år...

ORIGINAL: giggsy

Ser det an.

Den anbefalingen er fordi de figurene har små deler (eks øyne) som faktisk har en teoretisk mulighet for å falle av..

Back
Topp