Følger de deg eller motsatt?

Juliette

Forumet er livet
Er det slik at småen/småttisane følger dagen din, blir med deg på dine aktiviteter, eller er det motsatt - at du følger barnet/barna?

Tror jeg hadde en forestilling før jeg fikk barn om at barn jo bare er et slags "vedheng" i livet (yeah right[:D]), de følger oss i våre liv, i våre aktiviteter. Når vi vil treffe venner på kafe, så blir de selvsagt med, no problem, lizzom. .

Akk....så feil kan man ta. Her er livet snudd på hodet og ingenting er som før jeg fikk barn. Dagene styres etter småens behov og lyster, ikke mine. Å dra på kafe er ingen selvfølge lenger, med mindre det innebærer en stoooooooooor boltreplass som mini kan springe seg svett på.

Han styrer dagene totalt. Alt legges tilrette ift hans søvnbehov, spisebehov, aktivitetsbehov, sosiale behov osv osv. Når vi har fri, dvs når han ikke skal i barnehagen, så starter utålmodigheten hans sånn ca rundt kl ni på morrakvisten, da må noe spennende skje. Hvis ikke, er helvete løs....[;)]Da er det bare å kle på seg i full fart og ut på tur (til sandkassa ute, biblioteket, lekeplassen, besøke noen andre med barn eller hva som helst som kan tilfredsstille HAN[8D])

Lurer til tider på hvem som egentlig er sjefen i huset...?[8|]

Han er 16 mnd...

Hysj! Sjefen sover! [8D]
Har blitt litt sånn her også. Han har jo endel behov, som søvn f.eks., som må tas hensyn til.
Men vi lar ikke vår verden sirkulere rundt han, det er viktig at barna "integreres" litt i "vår" hverdag også.
Han må ikke spise hjemme ved bordet f.eks., kan godt hive med mat i en matboks og kombinere mate småen med å være sosial med venner på cafe.
Men noen gjøremål er ikke like lette å få til alltid nei...

Litt av begge deler. Var mykje sånn at eg "bestemte" i begynnelse, då sov han jo stort sett berre uansett [;)] Men etter fylte 6 mnd. og fram til han var ca. 1,5 år var det mest på hans premissar ja. Huskar det var ein litt slitsom periode ja. No er det ganske jevnt fordelt (han er 2 år og 2 mnd.), fordi han forstår meir og evt. kan overtalast [8D] I tillegg ser han meir verdien i å vere med på nye ting, altså at han synst det er spennande og ikkje berre skummel/travelt.

ORIGINAL: AnnaFrost

Hysj! Sjefen sover! [8D]
Har blitt litt sånn her også. Han har jo endel behov, som søvn f.eks., som må tas hensyn til.
Men vi lar ikke vår verden sirkulere rundt han, det er viktig at barna "integreres" litt i "vår" hverdag også.
Men noen gjøremål er ikke like lette å få til alltid nei...

Hehe[:D]
Ja, jeg syns også det er viktig at verden ikke sirkulerer rundt han. Men har en ganske kravstor og aktiv gutt jeg er alene med. Selv mine foreldre som har bodd med oss i en periode, ser aktivitetsbehovet hans. Og morfar (altså min far) har svær hage hvor han dyrker epler, har duer, traktorer og allskens...Selv etter full sysselsetting  i boltrehagen, har gutten mer energi...What to do...

Med førstemann ble han mest med på vårt liv, men nå som vi har fått attpåkladden, så har vi blitt mer hjemme (gamle[8D]) så livet
styres mye av barnas aktiviteter.. Det er fotball, hip hop, venner og overnattinger..  jeje.. vi ofrer oss litt for gullungene vel [:D] haha

Gjelder å ha et sosialt nabolag.. ellers hadde jeg følt meg venneløs [8D]

Litt både og.. Skal jeg noe, så må jo han være med.. Men alt jeg gjør hadde jeg neppe gjort hadde det ikke vært for han.. som å gå på besøk til veninner med barn, trille turer, jobbe i bhg hans osv..[8D]

Back
Topp