Følg podcast om småbarnslivet på Babyverden

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er mye hun lurer på, småbarnsmamma og journalist Thea Klingenberg. I podcasten Foreldrerådet tar hun opp det vanskelige, fantastiske, irriterende, nydelige og utfordrende ved å ha barn.

– Jeg føler ofte at jeg ikke gjør en perfekt jobb som mamma. Og rollen som mamma er jo det viktigste i livet, sier Thea Klingenberg.

Alt er ikke bare lykke og idyll
33-åringen fra Oslo er selv mamma til fem år gamle Tidemann. Hun frustreres over det idylliske bildet av småbarnstilværelsen som presenteres i sosiale medier.
– Jeg synes det er viktig å huske på at dette ikke er hverdagen for de fleste. Har jeg hatt en dårlig morgen med barnet mitt, er det deilig å kunne snakke om det med venner eller kollegaer. Så sier de kanskje at ”Det der er jo ingen ting, bare hør her…” På Foreldrerådet tenker jeg at foreldre skal få høre at de ikke er alene, og kunne trøste seg med at det er flere som sliter med det samme, sier Thea.

Ett tema og én eksperti hver episode
Hun har lang erfaring fra radio, blant annet P3. Til daglig jobber Thea som talentutvikler og produsent i Bauer Media.
– Men jeg er bare en helt vanlig mamma som lurer på dritmange ting. Jeg vet ikke svarene på alle spørsmålene, men i podcasten inviterer jeg andre som vet mer enn meg. Det blir ett tema og én spesialist i hver episode. Og så slutter vi av hvert program med en personlig historie, forteller Thea.

Les resten av artikkelen og hør prodcasten her

Back
Topp