Føles som jeg har vunnet i lotto...

Singer

Flørter med forumet
På arbeidsplassen min er det ikke vanlig å betale ut lønn i svangerskapspermisjon. Vi må sende inn papirer til nav selv. Dette gjør at alt blir veldig uoversiktlig og man får forskjellige summer hver mnd, samt at NAV bare betale ut feriepenger basert på tre mnd inntekt. Dette utgjør mye penger og kommer til å ha innvirkning i to års feriepenger. Sjefen min var temmelig bestemt på at hun ikke ville gi meg lønn for så å få det refundert fra NAV for så å betale meg feriepenger som vanlig i juli. ( jeg er lærer og har ferie i juli mnd)

Anyway, I dag, etter jeg virkelig fyret meg opp og sa fra hva jeg mente om personalpolitikken hun førte, snudde hun om og gikk med på å betale meg full lønn gjennom hele permisjonstiden, samt feriepenger som vanlig påfølgende år! Hurra! Drar et lettelsens sukk og tenker at jeg har gjort en god gjerning for de som kommer etter meg og er gravide. De før meg har prøvd de også, men har ikke nådd frem. God følelse!

Så bra at du fikk gjennom det! Økonomisk har det jo mye å si, så der har du tjent mye på å "vinne frem"! Dessuten er det supert å få lønn fra arbeidsgiver, kommer til rett tid, og er rett beløp ;) Bra innsats!

Ja dere som er ansatt er heldige. Jeg er selvstendig, er ikke noe som heter feriepenger da gitt!!!!Eller ferie tilgode så jeg kan gå lenger hjemme!

Back
Topp