Føles som en blokkering når jeg må tisse

Lotta915

Glad i forumet
Jeg har drukket 3-4 glass med vann + en kaffe og det går en hel time før jeg går på do. Jeg kjenner det presser som om blæren er full, men det kommer såvidt ut noe når jeg er på do. Dette sliter jeg med gjennom hele dagen, noen som har opplevd slikt?
Baby ligger i hodeleie og ganske lavt, kan det være derfor?
 
Hmmm, dette hadde jeg kanskje drøfta med lege/jm. Bare i tilfelle. Hvis du vet at du drikker mye, men ikke får ut like mye, så er ikke det bra for blæra.. ellers har jeg nå så å si konstant tissetrang, men opplever at jeg får ut det jeg burde og
 
Jeg har drukket 3-4 glass med vann + en kaffe og det går en hel time før jeg går på do. Jeg kjenner det presser som om blæren er full, men det kommer såvidt ut noe når jeg er på do. Dette sliter jeg med gjennom hele dagen, noen som har opplevd slikt?
Baby ligger i hodeleie og ganske lavt, kan det være derfor?
Jeg har det helt likt! Føler ikke det kommer ut like mye som kommer inn. Og kjenner jeg må tisse selv like etter jeg har tisset. Hatt det sånn i flere uker nå.
 
Sniker fra oktober-forumet. Jeg hadde dette problemet over tre dager, og våknet flere ganger om natten fordi blæra var full, men når jeg satte meg ned kom det absolutt ingenting, eller maks et par dråper. Så kunne jeg plutselig gå på do sånn halvveis igjen, før det ble blokkert. Ingen smerter eller noe, bare ingenting som skjedde. Prøvde hopping, å flytte på meg, å stå - alt. Fikk urinert sånn ca. hver 12. time, og da ikke fullstendig.

Dro til fastlege med urinprøve fordi de mistenkte urinveisinfeksjon. Var ikke det, så de regner med at det var ungen som på en eller annen måte lå slik at det ble en blokkering. Og så var det over like fort som det kom.

Uansett: ville sjekket med fastlege om du burde komme innom med urinprøve for sjekk.
 
Sniker fra oktober-forumet. Jeg hadde dette problemet over tre dager, og våknet flere ganger om natten fordi blæra var full, men når jeg satte meg ned kom det absolutt ingenting, eller maks et par dråper. Så kunne jeg plutselig gå på do sånn halvveis igjen, før det ble blokkert. Ingen smerter eller noe, bare ingenting som skjedde. Prøvde hopping, å flytte på meg, å stå - alt. Fikk urinert sånn ca. hver 12. time, og da ikke fullstendig.

Dro til fastlege med urinprøve fordi de mistenkte urinveisinfeksjon. Var ikke det, så de regner med at det var ungen som på en eller annen måte lå slik at det ble en blokkering. Og så var det over like fort som det kom.

Uansett: ville sjekket med fastlege om du burde komme innom med urinprøve for sjekk.
Har nettopp sjekket uvi, var ikke det. Har slitt med dette i mer enn noen dager.
 
Har nettopp sjekket uvi, var ikke det. Har slitt med dette i mer enn noen dager.
Hvor lenge har du sliti med det? Jeg ville værtfall snakka med fastlegen og blitt henvist til urolog - jeg sliter med konstant at jeg føler blæra er full, sliter med urinlekkasje og kronisk nyrestein så hos meg er det nyrene som er problemet :arghh:
Men jeg skal igjennom nye tester etter fødsel ct, og forskjellig kontroller!
 
Jeg hadde det likt, kom bare noen dråper hver gang. Det gikk sånn halvvei bedre hvis jeg satt litt i knebøy over, men..
snakket med jordmor og hun sa urinrøret kunne legge seg litt rart, men hvis det vedvarte etter fødsel så måtte jeg få henvisning til urolog/gyn.

Snakk med legen din eller jordmor :)
 
Back
Topp