Føler press ift kjønn..

Frumammaliv

Betatt av forumet
Dette har jeg gruet meg til bare av tanken på nummer tre. Og det er kjønnet!
Fra før av har vi to gutter, og ellers i familien er det 5 småbarn under 8, og alle er gutter!
Fra hver gang noen blir gravide er «presset» til å ta å føle på, alle i familien utrykker jo veldig sterkt at NÅ må det komme en jente..

Og nå er jeg altså gravid, denne gang vil jeg ikke si det til NOEN før jeg vet kjønn.
Det er så utrolig vondt med de små kommentarene om at de vil ha jente, eller de som føles litt sånn negativt ladet om at det blir enda en gutt om dere skjønner? Jeg kan jo ikke akkurat velge kjønnet.

Kjenner meg drit nervøs og stresset allerede magefølelsen er akkurat som de andre gangene, og det er gutt! Gruer meg til å fortelle det og skuffe alle sammen
 
Kjenner litt på det selv, jeg har 4 gutter og ei jente.
Men nå skal det sies at jeg har egentlig lyst til å holde hele svangerskapet sjult så lenge som mulig.
Selv har jeg kanskje mest lyst på en gutt siden det økonomisk hadde vært best med tanke på at vi har alt av klær osv fra før.
 
Dette har jeg gruet meg til bare av tanken på nummer tre. Og det er kjønnet!
Fra før av har vi to gutter, og ellers i familien er det 5 småbarn under 8, og alle er gutter!
Fra hver gang noen blir gravide er «presset» til å ta å føle på, alle i familien utrykker jo veldig sterkt at NÅ må det komme en jente..

Og nå er jeg altså gravid, denne gang vil jeg ikke si det til NOEN før jeg vet kjønn.
Det er så utrolig vondt med de små kommentarene om at de vil ha jente, eller de som føles litt sånn negativt ladet om at det blir enda en gutt om dere skjønner? Jeg kan jo ikke akkurat velge kjønnet.

Kjenner meg drit nervøs og stresset allerede magefølelsen er akkurat som de andre gangene, og det er gutt! Gruer meg til å fortelle det og skuffe alle sammen

Litt motsatt her, vi har to jenter og kjenner jeg håper litt på gutten denne gang. Litt nervøs for tvillinger da, som finnes i familien (min mormor).
Jeg følte at nr 2 var Gutt, men så var hun en jente. Den følelsen er ikke alltid rett da, selv om jeg ikke vil gi deg falsk håp skjønner godt at du vil vente til du vet kjønnet selv da, om presset rundt er så stort!
 
Her er det 4 små jenter, så er mer press på å få gutt :p
 
Huff, er bare så kjipt med den følelsen. Noe man ikke kan gjøre noe med så føler man svikter litt om det ikke går som alle vil
Jeg hadde jo selvfølgelig blitt kjempe glad for jente, såklart ønsker jeg meg det. Men å føle det i fra alle andre hjelper ikke akkurat.

Men mer økonomisk som du sier hadde det vært med gutt spes med leker, men nå har vi ikke mye utstyr og klær igjen egentlig
 
Back
Topp