Føler på sånn trykk følelse.

Mor til tre

Andre møte med forumet
Er ikke mer enn 5+3 men kjenner allerede nå enn følelse av «trykk». Følelsen av at det er noe der. Dette er 4. svangerskap og kan ikke huske det har vært sånn før.
Takler ikke at noe strammer over området…. Så har alt måtte skaffe meg gravidebukse.
Er over hode ikke kvalm ( bank i bordet*) men må tisse hele tiden og brystene er kjempe øm.
Var hos jordmor i dag, nevnte at jeg kjente på trykk og murring følelse. Hun bare; helt normalt.
Så da er det vell mange andre og som kjenner på «trykk» følelse da? bare at INGEN nevner det?

Jeg gjør. Har alle symptomene som deg, bare kvalm og oppkast i tillegg.
Er ca 7 uker nå. Føler på et konstant trykk jeg også. Kan ikke ha stramme bukser, så fort buksene strammer, må jeg kneppe opp for da blir det sånn irriterende vondt. Har gått rundt i joggebukser de tre siste ukene. Til og med de kan bli ubehagelige. :whacky011 Går heller aldri mer enn to timer uten at jeg må tisse, og om jeg holder meg da blir det vondt da. :facepalm:
Ikke like vondt når jeg står og går, men det å sette meg ned når buksa strammer er det egentlig bare å glemme.
Var hos legen i går. Så spurte angående det der. Hun hadde liksom ikke noe annet svar enn at det er helt normalt.

Er 6+3 og kjenner på samme trykkfølelsen! Bare at jeg er 19 og dette er 1. graviditet… men heg er helt sykt kvalm men helsig vis uten oppkast,enda..

7 uker her. Kjenner og på en trykkfølelse. Har litt ømme pupper og veldig hormonell, ellers ingen plager

Som i trykk ned mot underlivet?
Det kjenner jeg og.
Hadde en liten grad fremfall etter forrige svangerskap/fødsel, så redd for at det er det jeg kjenner på, og hvordan det blir lenger ut/mot slutten i svangetskapet.

Jeg føler det også litt sånn. Men her er det nesten som kynnere som ikke gjør vondt innimellom. Bare et enormt trykk, og nesten så magen strammer seg. Hadde det ikke sånn med de to første, men nå er jeg jo noen år eldre enn jeg var sist da :laughing002 igrunn veldig mye som er annerledes denne gangen.

I dag var trykket så plagsomt at jeg ble rett ogslett bekymret. Endte opp med ul. For jeg var redd det var svangerskap utenfor livmoren.
Hun som undersøkte meg mente jeg ikke var lenger enn 4 uker. Kunne se fosterannlegg, en svart prikk som var inne i livmoren ikke utenfor!
Jeg er nå da litt pessimist akkurat nå, og er redd utviklingen har stoppet opp og at vi er i starte av å miste. Men vi får se. Hun sa jeg måtte ta kontakt med fastlege å måle hcg for å se verdiene der. Så får ringe i morgen. Er litt på vent kjenner jeg. Verken glad eller trist. Er vell bare å krysse fingrene.

Svar på trykket jeg følte, mente hun kunne være siden jeg er overvektig og at hormonene satte seg i fettvevet….. eller noe sånt.

Jeg kjenner ikke noen trykking, men klarer heller ikke vanlig bukse. Jeg har vært oppblåst i flere uker, og er nå 7+3! Det går mye i tights og joggebukser, har og kjøpt et par me gravid-liv! Himla behagelige! Jeg trodde i går morges at jeg kunne ta på ei vanlig bukse da jeg stod opp, men måtte skifte igjen etter jeg hadde spist frokost ;) Ømme pupper, ligamentsmerter, småkvalm/sure oppstøt og trøtt. Ikke for ille:)

Back
Topp