Føler meg..

sussi86

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
helt rar! Har vært en skikkelig dårlig natt.. sovet omtrent 1 time.
Har hatt vondt helt nede i korsryggen som kommer og går + mens smerter i magen, kvalm og hodepine.
Skjønner ikke hva det kan være, det begynte i går rundt kl 18 og har vedvart.
Smertene i rygg å mage er ikke kjempe vonde men utrolig plagsom og litt vondt, kjenner jeg blir helt sliten av dette! Hele kroppen kjennes helt merkelig ut. :p

Skal til jm i dag heldigvis så da får jeg meg iallefall en sjekk med blodtrykk og urin.

Noen andre som har opplevd dette?

Kan nesten høres ut som noe er på gang da ja, godt du skal til jm og få sjekket deg. Lykke til :)

Godt du skal til jordmor, ja. :)

Hvor langt er du kommet?

33 + 2 så litt tidlig for fødsel enda men jeg tror ikke at det er det.. føler meg bare helt merkelig. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det en gang. :s

Hmm. Kan høres ut som det er noe på gang.
Enten vil det nok gå over til rier eller så kanskje det dabber av. Uansett lykke til og gjerne oppdater etter jordmortime. :)

Er hode allerede festet? Hvis ikke kan det være det som skjer. Da kan du få flere netter og/eller dager med harde og noen ganger relativt regelmessige kynnere, nedpress, vondt i skambeinet og en masse annet som ligner på fødsel, og du er omtrent der i graviditeten at det er normalt for dem å presse litt på for å komme lenger ned. Så ikke sikkert det er fødsel, men ja helt ening at du får følge med om det tar seg opp og kanskje ta det med ro. Lykke til hos jm :-)

33 + 2 så litt tidlig for fødsel enda men jeg tror ikke at det er det.. føler meg bare helt merkelig. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det en gang. :s
Når skal du til jordmor?

Høres ut som modning;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Takk for gode svar alle sammen! =) Nå har jeg vært hos jm. Blodtrykk var perfekt, urinen var helt fin. Hun målte blodprosenten min å den var begynt å bli lav, min har vanligvis lagt på 13 men den var gått ned til 10 så det er nok forklaringen på hvorfor jeg har følt meg svimmel å slik så nå blir det flytende jern på meg. :)
Ang det andre så mente jm at det var modning å at dette kom nok kanskje til å bli mer og mer av, hun skulle se om hodet fremdeles lå ned å da ble hun litt paff for hodet hadde lagt seg veldig langt ned i forhold til hvor mange uker jeg var men det var ikke festet.
Hun sa også det at hvis jeg fortsatte å ha de kynnerne med tak i ryggen å mer enn 3 i timen så burde jeg ringe føden for å komme inn for en sjekk.

Jeg spurte jo seff om hva hun mente ang å gå på overtid denne gangen å da mente hun at det var gode muligheter for at jeg slapp det siden hodet var så langt ned allerede men hun kunne jo ikke love noe. hehe.. Jeg belager meg på overtid så blir jeg ikke så skuffet når jeg kommer så langt. :)

Nå skal jeg legge meg flat på sofaen med gjennomtrekk i hele huset å se om formen kommer seg litt så får jeg hive i meg litt jern etterhvert. =)

Åhhhh jeg vil også ha modning og hode langt ned i bekkenet! Er 33+5 i dag og han ligger med hode ned, men tror det ligger ganske høyt og det er ikke festa blæ!

Åhhhh jeg vil også ha modning og hode langt ned i bekkenet! Er 33+5 i dag og han ligger med hode ned, men tror det ligger ganske høyt og det er ikke festa blæ!

Ja, jeg fikk også ganske sjokk da hun sa det for sist så lå hun ganske høyt oppe. Litt morsomt for jeg sa akkurat til samboer hin dagen at jeg følte magen hadde sunket men han kunne ikke se noe (mannfolk å legge merke til slike ting, hehe) så det viste jo seg at jeg hadde rett.
Men selv om det har skjedd å kroppen forbereder seg så kan jeg jo gå leeeenge enda, kan likeså godt gå godt over termin denne gang også men det er litt gøy å få vite :) Det kommer nok til deg også!

Har hatt det på samme måte i hele natt. Konstante menssmerter og litt vondt i korsryggen. Kjenner det også litt i underlivet.

Det jeg lurer på er hvor lenge er det vanlig å modnes? Altså snakker vi 1 uke eller 2 mnd?

Tror det er veldig individuelt jeg.. Noen trenger mer tid til å modnes enn andre så jeg tror ikke det er noe fasit svar på det. :S Med min flaks så skal jeg vel gå rundt slik i 8 uker! :P hehe..

Uff håper vi begge slipper det. Er bare 31 uker på vei, så litt tidlig enda. Men må si jeg ønsker han velkommen litt før termin. Hvis dette bare blir verre i tillegg til runder med masrier (har hatt 2 til nå) ser jeg litt mørkt på 2 fulle mnd til....

Tenker akkurat det samme som deg! Hun kan godt vente til etter uke 37 men etter det er hun hjertelig velkommen. Blir litt matt av å tenke på å gå slik i 2 mnd jeg også! uff.. Vi får krysse fingrene for at vi modner så godt som bare det og at de kommer som noen raketter om noen uker! :D <3

Greit å få modnes over tid da- tenker at fødselen da går fortere!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Det tenker jeg også.. =) sist så hadde jeg ingen tegn til modning å gikk 14 dager over å måtte settes i gang å fødselen endte med ks så denne gangen håper jeg kroppen kan ordne dette selv og at fødselen går fint. :) Kanskje håp for det hvis kroppen bruker litt tid på å modne nå i noen uker :D

Back
Topp