føler meg utslitt!!

løven87

Glad i forumet
Jeg kjenner at jeg snart har tømt reservetanken for krefter.
Leo er veldig urolig på kveldene og nettene, får han ikke til å sove og han vil henge på puppen heeele tiden. ikke vil han ta smokk heller. Må vugge han i armene våre for å få han til å sove, og når vi da prøver å legge han ned i vugga/senga så våkner han selvfølgelig med en gang, selvom vi legger han ned med teppet som han har hatt rundt seg hele dagen slik at det ikke blir kaldt for han når han legges ned...
han har mye vondt i magen, jeg har drukket fennikel te i dag, men stakkar når han fikk mat etter det så gulpet han masse gult slimete gulp..

det blir veldig lite søvn om dagen, hver gang jeg skal prøve å legge meg nedpå litt på dagen når han sover, så våkner han og er urolig.. lurer noen ganger på om han har en alarm som sier ifra når jeg prøver å sove, slik at han kan forhindre dette..

samboeren min er veldig flink og hjelper til de dagene han ikke skal på jobb, men han må jo få sove slik at han er uthvilt til jobben...

Høres utrolig slitsomt ut og ha det sånn.

kanskje du spiser eller drikker noe han reagerer på? Om han har mye vondt i magen..
Får han nok melk fra deg?
Du får prøve og stappe inn smokken, og håpe på at han snart sutter på den og blir rolig[:)]

har kuttet ut kumelk, ost, yoghurt, brus osv over lengre perioder (minst 1 uke på hver ting, men melk har jeg ikke drukket på over 2 uker), så da vet jeg ikke hva det skulle være han reagerer på..
jeg har masse melk, så det skal heller ikke være noe problem..

har forsøkt masse med smokk, flere forskjellige typer også, men han bare gaper opp og skriker av full hals..

skal på 4 ukers kontroll på onsdag, håper kanskje de kan komme med noen gode råd..

Man blir jo gal av lite søvn og høre babygråt heletiden.
Håper du får mange gode råd hos hs[:)] Masse lykke til[:)]

ja, det tærer virkelig på.. jeg visste jo at det kom til å bli mindre søvn nå som vi fikk en liten en i hus, men jeg hadde ærlig talt ikke forventet dette!

helsesøster sa sist vi var der (har vært på 2 veiinger pga at han gulper så mye hele dagen/natten lang), at hvis han ikke ble bedre til 4 ukers kontrollen skulle vi få helsestasjonens barnelege og fysioterapeut til å se på han, men de har allerede konkludert med at han har kolikk.. ikke en hyggelig tanke å tenke på at det kan vare i 2 mnd til..

en typisk dag er å stå opp sånn rundt 9 etter amming, bære han til han sovner kanskje sånn kl 10.30/11, så våkner han til mat kl 12, sånn fortsetter han utover dagen med mat hver 3 time og bruker 1-2 timer på å sovne igjen. når vi er kommet til ammingen rundt kl 19 så spiser han godt, raper og spiser litt til før han som regel sovner ved puppen. pga myyye luft i magen må han opp for å rape etter siste del av måltidet også og da er vi i gang.. da må ha bæres og gåes rundt med hele tiden og kanskje er vi heldige og han sovner i 30-60 min, men det er heller sjelden. så er det konstant (forutenom når jeg ammer) frem til ca 01-02-03 en gang, da sovner han vel av umattelse.. så våkner han til mat igjen og så er plutselig klokken 09.00 og en ny dag i anmarsj.

i dag har han vært veldig urolig i hele dag, jeg har enda ikke hatt tid til å spise frokost!!

orker ikke ha det sånn her veldig mye lengre..

ORIGINAL: SecondTimeAround

Uff, det hørtes utrolig slitsomt ut å ha det sånn hele tiden! [&:]
Jeg hadde en sånn dag i går, hvor Aron ikke var helt i slaget. Han gulpet opp alt han spiste, og hadde sikkert 20 drittbleier i løpet av dagen... Og han skulle bare ligge på armen å kose, og han var skikkelig urolig og utilpass hele dagen... Men det var jo bare EN dag da, i dag er han seg selv igjen heldigvis...
Kan ikke engang forestille meg hvor slitsomt det må være å ha det sånn hele tiden... [&:]
Du får høre med helsesøster om hun tror det kan være magen eller tarmene som plager han... Baby skal egentlig ikke undersøkes av lege før på 6 ukers kontrollen, men i og med at han er såpass urolig hadde det kanskje vært greit å få utredet han litt før...?
Håper for deres skyld og hans egen selvfølgelig at det ordner seg. Ikke bra med for lite søvn, da blir liksom alle problemer ekstra store...

Uffameg....

Har du prøvd minifom?

skjønner meeeget godt hvordan du har det...har det akkurat sånn jeg også!
nå har vi heldigvis hatt 3-4 gode dager med en rolig baby! og gud det har vært så sinnsykt godt! håper det fortsetter, for å ha det slik sliter veeeldig på meg psykisk :/

håper det blir bedre snart, og at Leo blir roligere

nei, fikk beskjed om å prøve fennikel te først.. har bare prøvd det i 1 døgn pga han gulpet bare enda mer (om det er mulig, han gulper nemlig MASSE fra før av). i tillegg var gulpet hans mørke gult den dagen jeg drakk teen.. kanskje vi skulle prøvd minifom når apotekene åpner igjen..

ORIGINAL: Grete71

Uffameg....

Har du prøvd minifom?

ble han bare plutselig bedre av seg selv?

ORIGINAL: Kihne

nå har vi heldigvis hatt 3-4 gode dager med en rolig baby! og gud det har vært så sinnsykt godt! håper det fortsetter, for å ha det slik sliter veeeldig på meg psykisk :/

ORIGINAL: løven87

nei, fikk beskjed om å prøve fennikel te først.. har bare prøvd det i 1 døgn pga han gulpet bare enda mer (om det er mulig, han gulper nemlig MASSE fra før av). i tillegg var gulpet hans mørke gult den dagen jeg drakk teen.. kanskje vi skulle prøvd minifom når apotekene åpner igjen..

ORIGINAL: Grete71

Uffameg....

Har du prøvd minifom?

Jeg hadde kjøpt minifom FORT jeg.... [:)]

ble han bare plutselig bedre av seg selv?

ORIGINAL: Kihne

ja, det var helt merkelig, det var som å slå av en bryter ;o for 4 dager siden skreik han så og si heeele dagen, før han plutselig ble rolig, og jeg skulle bare legge han et øyeblikk på sofan.. men der ble han liggende i to timer og bare sutta på smokken og prata [:D] det har ALDRI skjedd før! etter det har han vært veldig rolig:)
Men idag har han vært sutrete og bare vil ligge i armene mine, men håper det bare er idag, og at han fortsetter å være rolig!

pappaen tar han som regel etter hvert måltid når han er hjemme og da prøver jeg å få spist, kanskje ta en dusj (å dusje er nemlig ingen selvfølge her i huset lenger) og hvile, men jeg får ikke sove når jeg hører han gråte, det gjør alt for vondt i mammahjertet mitt.. noen ganger får jeg sove litt hvis pappaen tar han med ut på trilletur, men haan gaper jo sånn etter puppen så han virker jo mer sulten hele tiden...

har svigerforeldre som er hjemme og som kan hjelpe til på dagen, men han roer seg aldri hos noen av dem, så da blir det bare masse skriking og så blir han overtrøtt og da holder han det som regel gående lengre på kvelden også så det føles som om det bare gjør vondt verre..

ja, det tærer virkelig på.. jeg visste jo at det kom til å bli mindre søvn nå som vi fikk en liten en i hus, men jeg hadde ærlig talt ikke forventet dette!

helsesøster sa sist vi var der (har vært på 2 veiinger pga at han gulper så mye hele dagen/natten lang), at hvis han ikke ble bedre til 4 ukers kontrollen skulle vi få helsestasjonens barnelege og fysioterapeut til å se på han, men de har allerede konkludert med at han har kolikk.. ikke en hyggelig tanke å tenke på at det kan vare i 2 mnd til..

en typisk dag er å stå opp sånn rundt 9 etter amming, bære han til han sovner kanskje sånn kl 10.30/11, så våkner han til mat kl 12, sånn fortsetter han utover dagen med mat hver 3 time og bruker 1-2 timer på å sovne igjen. når vi er kommet til ammingen rundt kl 19 så spiser han godt, raper og spiser litt til før han som regel sovner ved puppen. pga myyye luft i magen må han opp for å rape etter siste del av måltidet også og da er vi i gang.. da må ha bæres og gåes rundt med hele tiden og kanskje er vi heldige og han sovner i 30-60 min, men det er heller sjelden. så er det konstant (forutenom når jeg ammer) frem til ca 01-02-03 en gang, da sovner han vel av umattelse.. så våkner han til mat igjen og så er plutselig klokken 09.00 og en ny dag i anmarsj.

i dag har han vært veldig urolig i hele dag, jeg har enda ikke hatt tid til å spise frokost!!

orker ikke ha det sånn her veldig mye lengre..

Uff, det hørtes utrolig slitsomt ut å ha det sånn hele tiden! [&:]
Jeg hadde en sånn dag i går, hvor Aron ikke var helt i slaget. Han gulpet opp alt han spiste, og hadde sikkert 20 drittbleier i løpet av dagen... Og han skulle bare ligge på armen å kose, og han var skikkelig urolig og utilpass hele dagen... Men det var jo bare EN dag da, i dag er han seg selv igjen heldigvis...
Kan ikke engang forestille meg hvor slitsomt det må være å ha det sånn hele tiden... [&:]
Du får høre med helsesøster om hun tror det kan være magen eller tarmene som plager han... Baby skal egentlig ikke undersøkes av lege før på 6 ukers kontrollen, men i og med at han er såpass urolig hadde det kanskje vært greit å få utredet han litt før...?
Håper for deres skyld og hans egen selvfølgelig at det ordner seg. Ikke bra med for lite søvn, da blir liksom alle problemer ekstra store...

Uff, dette hørtes fryktelig slitsomt ut [&:]
Men det er jo "greit" å ha fått bekreftet kolikk da, for da vet man på en måte hva man har å forholde seg til! Selv om det selvfølgelig sikkert er kjempefrustrerende... Du kan ikke prøve å hvile litt rett etter måltidene da, så kan du la pappan ta seg av rapingen og vuggingen.......? Det er ofte bebis roer seg fortere hos en annen enn mamma, siden mamma lukter pupp... Sånn er det hvertfall her. Selv om jeg ikke ammer, så er det jeg som tar meg av mesteparten av matingen, så Aron forbinder meg med mat, og begynner å lete etter flasken (gaper febrilsk som en fuglunge) med en gang jeg tar han opp. Han gjør ikke det hos pappan...
Det er kjempeviktig at dere klarer å få nok hvile, så dere får "lengre lunte" og mer tålmodighet når han først får de verste "takene" i magen og det tar lang tid å roe han...
Det er ikke noe familie eller andre nære som dere kan be om avlastning litt da? Det hjelper jo veldig hvis noen kunne tatt han en time eller to på dagtid så du fikk sove skikkelig...

De vil gjerne suge når de har vondt i magen. Ta han med til kiropraktor, det hjalp litt på min første [:)] Og sukkervann, kok opp vann med sukker og gi litt av det. Sukkeret gjør at tarmen utvider seg litt sånn at lufta lettere kan passere. Hvis du gir MME så prøv å skift merke, evnt til en type som ikke er basert på kumelk. Ellers bær han liggende på magen over armen din, sånn at armen din presser mot magen hans, det kan hjelpe på å få ut lufta.

Også kan det jo være greit å pumpe eller å veie før og etter amming, sånn at du vet at du har nok melk til han. Om det er derfor han skriker. Men jeg syns det høres mer ut som kolikksmerter.

Lykke til! Håper du finner en løsning![:)]

Vil tipse deg om trøst smokken. Du får kjøpt den på vitus apotek. Jenta mi tok ikke smokk også ble jeg tipset om den smokken og den satt! Hun og hang mye på puppen. Verd et forsøk:)

Back
Topp